wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
CRS006
Tester
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 mar 2018, 08:30

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door CRS006 »

Yago schreef: 03 feb 2022, 09:48 Nsoki's passing is te rampzalig om er een 6 van te maken. Ook vandaag weer te veel en gevaarlijk balverlies. Hij had een aantal mooie dribbels, maar toch hield ik telkens mijn hart vast. Verdedigend wisselvallig, maar dat we vrijwel op de achterlijn stonden hielp in dat opzicht (geen ruimte in zijn rug). En goh, Donk was een veel betere verdediger imo.

Over Odoi, ik dacht even dat hij er na 1 minuut weer af mocht. Shirt van de tegenstander vastpakken in de 16 is veel te riskant. Toonde verder wel veel inzet (net als rest van de ploeg!), maar ik vind niet dat we veel uit deze match kunnen leren, aangezien het 90% in blok verdedigen was.

Ja kijk ik ben totaal niet akkoord dat zijn passing rampzalig is. Maar ieder heeft zijn eigen mening. Heb wel het gevoel dat sommige hier veel te rap een speler afschrijven …

Wordt nu gewoon te veel uitvergroot door media en zijn slechte matchen.

Legt gwn voor een CV enorm veel risico in zijn passing. Zit altijd een goed idee achter en die zijn ook meestal laag en hard over de grond maar door de lange afstand die zijn passen moeten overbruggen zit er veelal iemand tss.

Door hem op de 6 te plaatsen verklein je de afstand die zijn passing moet overbruggen.

Nu Alle respect voor Vormer maar met hem op de 6 spelen we geen kampioen. Fysiek in duel niet sterk gng en kan die gaten echt niet meer toe lopen. Was gisteren ook nog maar eens duidelijk.

Balanta is hiervoor de oplossing maar is ook nu niet het schoolvb in zijn passing en techniek…

En Ik was een fan van Donk maar was verre van de speler die je nu laat uitschijnen hoor. Had iedere match ook zijn 2 momenten die ons regelmatig zuur opbraken.

N’soki is een zeer talentvolle speler die nog zeer jong is en over alles beschikt om een topper te worden. ( fysiek sterk, snel, goeie voeten, …) Die jongen moet gwn het nodige vertrouwen krijgen.

Was gisteren samen met Simon en in mindere mate Odoi de enige op niveau.

Moest zoals ik al zei verdedigen voor 3 want Sobol speelde als een kleuter en Hendry had gisteren een paar keer een kortsluiting in zijn hoofd.

Een speler die veel hooi op zijn vork neemt en risico in zijn spel legt zal altijd wel eens de bal verliezen of een slechte pas geven.

Charles, lang en Hans geven toch ook regelmatig een slechte pas of verliezen toch af en toe de bal.

Zo’n spelers kunnen niet vergeleken worden met spelers a la Mechele of mitrovic die nooit een tegenstander gaat dribbelen of die 9/10 passen gwn breed geeft.

En ja een Hans, lang en Charles spelen op een andere positie waar er constant risico moet genomen worden en er druk wordt gezet maar ik heb het puur over de drang of type speler en niet over hun positie.

Mata had gisteren bv ook constant balverlies en was zeer ongelukkig in zijn passing… Is dat dan plots ook zo’n grote sukkelaar zoals sommige N’Soki al noemen???

Nu ik weet dat N’soki op de cv speelt en dat daar nu niet per se zo veel risico moet genomen worden maar het is drm dat ik hem liever een rij hoger zou zien of van links zou zien willen komen ( het is nu niet dat we daar op dit ogenblik een topper hebben rondlopen)

Nu zal toch op de cv blijven staan omdat we op die positie nu niet zo veel overschot hebben en we voor op de 6 Balanta, Rits en Vormer hebben.
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Yago »

Schreuder zet Hendry en Lang op de bank, maar houd vast aan Vormer en Dost na hun wanprestatie. Totaal geen vertrouwen in deze match (en deze coach, voorlopig). Weet ook niet goed wat Mbamba verkeerd heeft gedaan om altijd uit de selectie te blijven.

Nuja, hopen dat Gent even slecht omspringt met kansen als woensdag dan maar. Denk dat onze verdediging zwaar gaat afzien, met Nsoki/Mechele/Odoi/Sobol en amper steun uit middenveld als Rits weer op de 10 staat.
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 223
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Krabbers
Trainer kent er ook weinig van...
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Yago »

Nsoki de fout in voor beide goals. Gooi die lof van woensdag aub weer de prullenbak in. Iemand die zo vaak blundert is gewoon niet betrouwbaar genoeg om als basisspeler te fungeren.
LaurensVS
Belofte
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 jan 2020, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door LaurensVS »

Als ge hem nu nog buiten smijt, kunnen we dit seizoen nog meedoen voor de prijzen.
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 223
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Wat is brugge slecht, nietbom aan te zien. Dit heeft niks te maken met geluk etc, dit is gewoon ondermaats presteren
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Hans komt veel te weinig tot zijn recht
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Yago »

vanGentmaarvoorClub schreef: 06 feb 2022, 15:21 Hans komt veel te weinig tot zijn recht
Wat wil je als je Vanaken zowat op de 6 zet en dan maar Rits als spelmaker uitspeelt.
Sanders
Supersub
Berichten: 1109
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Wat een teleurstelling alweer. Slappe wedstrijd in mijn ogen.
Buchanan was goed de eerste helft, tweede helft nergens (vermoeidheid?)
Vormer en Dost eraf met de rust, vervangen door Skov Olsen en Adamyan. Weinig overtuigende invalbeurt van beiden, vind ik.
Odoi heeft zowat overal moeten spelen, een geluk dat die zowat overal zijn plan kan trekken.
Vanaken alweer bleek.

Op geen enkel moment had ik het gevoel dat we de match helemaal naar ons zouden toetrekken. Er waren ook geen hopen kansen, waardoor je zo een gevoel zou kunnen hebben van "nu gaat er wel eens eentje binnenvallen". Nee gewoon wat gebrei zonder diepgang en beweging.
Op die manier wordt het nog moeilijk om zelfs tweede of derde te worden. Er waren supporters die opperden dat we nog alle toppers thuis hadden in de tweede seizoenshelft. "Awel tzal beter moeten".

Tegen een zwak STVV en Kortrijk gewonnen en tegen Union, en Gent 2x echt moeten zwoegen om een deftige kans bij elkaar te voetballen.
We zouden met deze kern de tegenstander toch tegen hun doel moeten kunnen plakken als het er echt om gaat?
Ik hoor er vele zeggen: "Ja maar met de PO's gaan de punten gehalveerd worden en dan wordt Union misschien zenuwachtig als ze eens verliezen!" Union heeft hun zogenaamd "beslissend vierluik" met brio doorstaan, waarom zouden ze dan in de PO's ineens in elkaar stuiken? Antwerp gaat ook niet wachten op ons om terug haasje over te doen.

Ik heb het gevoel dat sommige spelers ook gewoon eens naar zichzelf moeten kijken.
Het moet allemaal veel beter met deze kern.
Ik weet dat in voetbal één en één niet altijd twee is, maar met het geld dat ze uitgegeven hebben mag je toch meer verwachten?
Sanders
Supersub
Berichten: 1109
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Yago schreef: 06 feb 2022, 14:56 Nsoki de fout in voor beide goals. Gooi die lof van woensdag aub weer de prullenbak in. Iemand die zo vaak blundert is gewoon niet betrouwbaar genoeg om als basisspeler te fungeren.
Bij de tweede goal is hij minstens gedeeld in de fout, bij de eerste vind ik Mechele in de fout gaan:
De bal wordt ingespeeld op Tissoudali, en Mechele stapt achteruit ipv naar Tissoudali, waardoor die zich kan draaien en kiezen wat hij doet.
Daar moet je Tissoudali met zijn rug naar de goal houden en hem geen vrijheid geven !
LaurensVS
Belofte
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 jan 2020, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door LaurensVS »

Sanders schreef: 06 feb 2022, 18:38 Wat een teleurstelling alweer. Slappe wedstrijd in mijn ogen.
Buchanan was goed de eerste helft, tweede helft nergens (vermoeidheid?)
Vormer en Dost eraf met de rust, vervangen door Skov Olsen en Adamyan. Weinig overtuigende invalbeurt van beiden, vind ik.
Odoi heeft zowat overal moeten spelen, een geluk dat die zowat overal zijn plan kan trekken.
Vanaken alweer bleek.

Op geen enkel moment had ik het gevoel dat we de match helemaal naar ons zouden toetrekken. Er waren ook geen hopen kansen, waardoor je zo een gevoel zou kunnen hebben van "nu gaat er wel eens eentje binnenvallen". Nee gewoon wat gebrei zonder diepgang en beweging.
Op die manier wordt het nog moeilijk om zelfs tweede of derde te worden. Er waren supporters die opperden dat we nog alle toppers thuis hadden in de tweede seizoenshelft. "Awel tzal beter moeten".

Tegen een zwak STVV en Kortrijk gewonnen en tegen Union, en Gent 2x echt moeten zwoegen om een deftige kans bij elkaar te voetballen.
We zouden met deze kern de tegenstander toch tegen hun doel moeten kunnen plakken als het er echt om gaat?
Ik hoor er vele zeggen: "Ja maar met de PO's gaan de punten gehalveerd worden en dan wordt Union misschien zenuwachtig als ze eens verliezen!" Union heeft hun zogenaamd "beslissend vierluik" met brio doorstaan, waarom zouden ze dan in de PO's ineens in elkaar stuiken? Antwerp gaat ook niet wachten op ons om terug haasje over te doen.

Ik heb het gevoel dat sommige spelers ook gewoon eens naar zichzelf moeten kijken.
Het moet allemaal veel beter met deze kern.
Ik weet dat in voetbal één en één niet altijd twee is, maar met het geld dat ze uitgegeven hebben mag je toch meer verwachten?
Zet een aap voor een kern van 400 miljoen en je wordt ook geen kampioen. Hoeveel talent je ook hebt.
Want wat je zegt klopt, met onze voorlijn zou elke ploeg er aan moeten geloven.

Als de red flags nu nog niet afgaan.. Odoi heeft letterlijk op 5 posities gestaan vandaag. Hoe kan je ooit tempo in een match krijgen als je elk kwartier verandert van formatie?
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Het feit dat Union kampioen wordt is een echte blamage voor de hele G5.
Club heeft tientallen miljoenen gespendeerd de laatste mercato`s...als je dan maar dit spelniveau kan brengen, dan heeft de sportieve cel fameus gefaald.
Polbemol
Jeugdspeler
Berichten: 174
Lid geworden op: 09 aug 2018, 13:51
Locatie: Kampenhout

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Polbemol »

Tiki Taka schreef: 07 feb 2022, 08:10 Het feit dat Union kampioen wordt is een echte blamage voor de hele G5.
Club heeft tientallen miljoenen gespendeerd de laatste mercato`s...als je dan maar dit spelniveau kan brengen, dan heeft de sportieve cel fameus gefaald.
Over het hele seizoen beschouwd zou Union zelfs een verdiende kampioen zijn. Indien Club in (het tweede deel van ) de Championsleague minder zou afgegaan zijn, dan was de Champions League eventueel nog een verzachtende omstandigheid geweest maar toch niet op basis van de kwaliteit van het geleverde spel in de JPL.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

't Is simpel hé - we moeten ons nu focussen op de 2de plek en ALS union een dip krijgt (wat ik eerlijk gezegd niet meer verwacht tenzij ze blessures hebben), dan pas kunnen we nadenken over de 1ste plaats.

Maar 't is VOORAL belangrijk om de ploeg weer wat op orde te krijgen. Die 2de gele van Balanta was overbodig, die rode van Lang was belachelijk maar zal bij de spelers vooral bijdragen bij het "ze zijn tegen ons" gevoel. We hébben kansen gehad om op voorsprong te komen, of om langszij te komen, maar zij hebben ze afgemaakt en dan verdienen ze te winnen. In Gent voor de beker was het compleet omgekeerd.
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Kevinho »

Jammer dat ik 2 jaar versleten moest worden voor negatieveling. Zag dit zo aankomen. Reorganisatie van onze sportieve cel dringt zich echt wel op. Gisteren was het weer naïf Hollands voetbal met de deuren wagenwijd open vanachter. Haal uit deze kern CDK weg en we spelen geen top 4. Nieuwe aanwinsten zijn beide niet gemaakt voor 3-5-2 dat ziet een blinde. ( Tajon en Skov).
Plaats reactie