wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Kevinho »

Vergas Ronald schreef: 14 feb 2022, 16:46
vanGentmaarvoorClub schreef: 13 feb 2022, 20:00 Nsoki is al stilaan publiekslieveling aan het worden
Nsoki is Donk 2.0 - Intrinsiek de beste centerback maar soms wat nonchalant. Tegenbeeld van Mechele die het met wat minder talent moet doen maar foutloos speelt. Buchanan, Odoi, Olsen én Adamyan maken overigens een goeie indruk bij mij, we hebben met winterstop beter gekocht en minder tonnen geld uitgegeven dan vorige zomer.
Mechele speelt foutloos 😵😱😱.
Hendry deelt alvast jouw mening niet 🤔
Goed voor in de kern te hebben maar beperkte voetballer die geen basisspeler mag zijn bij ons.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3358
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Kevinho schreef: 15 feb 2022, 00:19
Vergas Ronald schreef: 14 feb 2022, 16:46
vanGentmaarvoorClub schreef: 13 feb 2022, 20:00 Nsoki is al stilaan publiekslieveling aan het worden
Nsoki is Donk 2.0 - Intrinsiek de beste centerback maar soms wat nonchalant. Tegenbeeld van Mechele die het met wat minder talent moet doen maar foutloos speelt. Buchanan, Odoi, Olsen én Adamyan maken overigens een goeie indruk bij mij, we hebben met winterstop beter gekocht en minder tonnen geld uitgegeven dan vorige zomer.
Mechele speelt foutloos 😵😱😱.
Hendry deelt alvast jouw mening niet 🤔
Goed voor in de kern te hebben maar beperkte voetballer die geen basisspeler mag zijn bij ons.
Foutloos is een groot woord natuurlijk, maar ik ben het au fond wel volledig met VR eens: Mechele is de sobere, no-nonsense verdediger die (vaak zonder dat het echt opvalt) veel steken opraapt die meer voetballende verdedigers rond hem maken. Denk Chiellini-Bonucci, Tihinen-Kompany, Stam-Nesta. Heb daar al eens een post aan gewijd. De beste voetballer gaat hij nooit worden, maar dat zijn/waren Chiellini, Tihinen of Stam ook niet. Mechele (net 29) is wel zo'n speler die nog jaren gaat meegaan en nog beter gaat worden, precies omdat hij goed weet wat hij wel en niet kan en al van jongsaf aan heeft moeten leren om zijn gebreken te compenseren door zijn concentratie, door goed te anticiperen en te positioneren. Die wist dat hij, om zijn kansen te vergroten, ook zijn zwakkere linker moest leren gebruiken, waardoor hij bij de jeugd en ook later bij de profs vaak op de LCV werd uitgespeeld. Die keihard werkte (en werkt) in de fitness om sterker en krachtiger te worden en te blijven.

Een eigen jeugdproduct dat ondertussen al aan 312 professionele wedstrijden zit voor onze Club, en al herhaaldelijk werd opgeroepen voor de nationale ploeg. Belg. Amper geblesseerd. Van mijn mag zijn in 2023 aflopend contract snel worden verlengd.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Ik zit een beetje tussen de 2...

Ik ben een fan van 'het product' Mechele. Jeugdproduct, goeie positionering, keiharde werker. Alleen is hij in onze huidige speelstijl soms ook een risico. We proberen hoog druk te zetten waardoor er veel ruimte in de rug komt te liggen. Mechele is niet de snelste dus dat is een gevaar. Onze CV's moeten ook het spel verleggen en een pass kunnen geven. Onder druk neemt Mechele al eens een foute beslissing, en aangezien we hoog staan is dat ook een gevaar.

Wat mij betreft mag hij alles spelen, maar dan zou ik hem als centrale van de 3 CV's zetten zodat hij zowel links als rechts een andere CV heeft staan waarnaar hij een pass kan geven. Als centrale kan hij ook diegene zijn die het laagst staat waardoor zijn mindere snelheid beter opgevangen kan worden door zijn positiespel.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3358
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

t4nd schreef: 15 feb 2022, 10:16 Ik zit een beetje tussen de 2...

Ik ben een fan van 'het product' Mechele. Jeugdproduct, goeie positionering, keiharde werker. Alleen is hij in onze huidige speelstijl soms ook een risico. We proberen hoog druk te zetten waardoor er veel ruimte in de rug komt te liggen. Mechele is niet de snelste dus dat is een gevaar. Onze CV's moeten ook het spel verleggen en een pass kunnen geven. Onder druk neemt Mechele al eens een foute beslissing, en aangezien we hoog staan is dat ook een gevaar.

Wat mij betreft mag hij alles spelen, maar dan zou ik hem als centrale van de 3 CV's zetten zodat hij zowel links als rechts een andere CV heeft staan waarnaar hij een pass kan geven. Als centrale kan hij ook diegene zijn die het laagst staat waardoor zijn mindere snelheid beter opgevangen kan worden door zijn positiespel.
Ik snap wat je bedoelt, en ben het er ook mee eens dat hij in driemansdefensie best centraal tot zijn recht komt. Enkele aanvullende bedenkingen:

- Chiellini staat ook niet te boek als meest snelle en wendbare verdediger, maar je moet eens kijken hoe hoog die vaak stond toen Italië ons er op het EK uit knikkerde (https://www.whoscored.com/Matches/15590 ... gium-Italy): zijn meeste touches waren dichter tegen de middencirkel dan tegen zijn eigen carré. Het kan dus wel.

- Als we het hebben over Mechele zijn snelheid, denk ik dat het vooral gaat over explosiviteit en wendbaarheid. Heb eens de player stats van onze voorbije CL-poulematchen bekeken en dit zijn de cijfers voor onze centrale verdedigers (in km/u):

Nsoki 34,6 top speed/32,39 avg per match
Mechele 32,8 top speed/31,74 avg per match
Hendry 33,21 top speed/32,19 avg per match
Mata 32,71 top speed/30,82 avg per match

Qua top speed moet Mechele dus niet (of amper) onderdoen voor Mata of Hendry. Qua wendbaarheid en explosiviteit is het in vergelijking met pakweg Mata een ander verhaal natuurlijk. Maar zijn gebrek aan wendbaarheid compenseert hij dan weer deels door andere kwaliteiten (niet bang om bal aan te nemen en te spelen met zijn "mindere" linker, bijvoorbeeld).
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Ik had het inderdaad over zijn explosiviteit, maar ik moet toegeven dat de cijfers een beter beeld geven van zijn gemiddelde snelheid dan ik in m'n hoofd had zitten, thx :-).
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 223
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

amper iets gezien van een futloos FCB, en dat tegen de nr 15 uit de stand...geeuw :coffee:
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Kevinho »

Veel teweinig rust aan de bal.
Als je 3-5-2 wil spelen heb je maar 2 spelers die het kwalitatief kunnen invullen. En het loopvermogen hebben => Mata en CDK. En die spelen op een andere plaats omdat men ook daar kwaliteit tekort heeft. Gene platte prijs gaan wij winnen dit seizoen met die ploeg. En ik ben ook nog niet zeker dat we Po1 halen zoals we nu spelen
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Kevinho »

Vervanging !! Hoe zit het . Balanta erop , platte Skov eraf . Odoi op plaats van Mata , Mata naar plaats van Skov . Lang eraf Vormer erop
FCBrugesawayoflife
Jeugdspeler
Berichten: 174
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FCBrugesawayoflife »

Frappant om te zien dat Hoefkens daar meer staat te coachen dan Schreuder zelf.
Vakie 214
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 223
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

onze armeense superspits is echt een versterking voor de ploeg :brechtje:
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Hij doet in ieder geval beter zijn best dan sommige forumleden hier
Flexer23
Tester
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 okt 2016, 10:25

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Flexer23 »

Vond het toch beter met Adamyan in spits dan Noa, die was weer onzichtbaar. Wel weer klasse van Charles en Hans. Hopen dat ze toch nog jaartje blijven 🙏! Ook Olsen en Buchanan is toch wat licht als Full Wingback… Goede test tegen Antwerpen volgende week!
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Kevinho »

FrankFarinaII schreef: 20 feb 2022, 17:43 onze armeense superspits is echt een versterking voor de ploeg :brechtje:
Godzijdank dat die maar gehuurd is hopelijk zit er weer geen verplichte aankoopoptie in zoals bij Sobol. 🙄
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Kevinho »

Flexer23 schreef: 20 feb 2022, 17:55 Vond het toch beter met Adamyan in spits dan Noa, die was weer onzichtbaar. Wel weer klasse van Charles en Hans. Hopen dat ze toch nog jaartje blijven 🙏! Ook Olsen en Buchanan is toch wat licht als Full Wingback… Goede test tegen Antwerpen volgende week!
Jij vond CDK goed ? Heeft 3 dingen goed gedaan vandaag . Voor de rest platte kaas . Geen duel gewonnen. Lusteloos op het veld heel de tijd totdat hij gescoord had dan was het ietsje beter . Was vandaag 1 van zijn minste matchen die ik al gezien heb.
Flexer23
Tester
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 okt 2016, 10:25

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Flexer23 »

Kevinho schreef: 20 feb 2022, 18:21
Flexer23 schreef: 20 feb 2022, 17:55 Vond het toch beter met Adamyan in spits dan Noa, die was weer onzichtbaar. Wel weer klasse van Charles en Hans. Hopen dat ze toch nog jaartje blijven 🙏! Ook Olsen en Buchanan is toch wat licht als Full Wingback… Goede test tegen Antwerpen volgende week!
Jij vond CDK goed ? Heeft 3 dingen goed gedaan vandaag . Voor de rest platte kaas . Geen duel gewonnen. Lusteloos op het veld heel de tijd totdat hij gescoord had dan was het ietsje beter . Was vandaag 1 van zijn minste matchen die ik al gezien heb.
Matchen worden gewonnen door goals te maken ( en er minder tegen te krijgen natuurlijk). En op vlak van efficiëntie waren Hans en Charles klasse vandaag. Al de rest is bijzaak eigenlijk 😅
Plaats reactie