RSC anderlecht

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5309
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: RSC anderlecht

Bericht door Tiki Taka »

Pica schreef: 17 jan 2023, 21:31 En ze kopen weer ene voor een paar miljoen die ze niet hebben ook :mrgreen:
Wie instituut, waar instituut....
Coucke zal nog een valiesje met geld van onder zijn bed gehaald hebben.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

Pica schreef: 17 jan 2023, 21:31 En ze kopen weer ene voor een paar miljoen die ze niet hebben ook :mrgreen:
Wie instituut, waar instituut....
Ik snap wel dat ze een verschil maken tussen "uitgaven op lange termijn" zoals dure lonen etc, en "uitgaven op korte termijn" zoals een transfer. Alleen vermoed ik dat een speler die je koopt voor 4.5m niet gaat komen spelen voor een minimumloon.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: RSC anderlecht

Bericht door IsO »

t4nd schreef: 17 jan 2023, 17:50 Silva zijn huur zou stopgezet worden. anderlecht nam blijkbaar zijn hele loon over (en hij heeft 40m gekost dus ik vermoed dat het een stevig loon is).
Denk het wel:
IsO schreef: 19 jul 2022, 15:25
t4nd schreef: 19 jul 2022, 14:21 Als je de comments leest bij de transfer van Silva staat er dat anderlecht zijn volledige jaarloon overneemt maar geen huurprijs betaalt. Het jaarloon zou (ook volgens de comments) 5m bedragen. Heeft iemand dit ergens officieel zien staan? Het loon zal waarschijnlijk wel kloppen, Wolves heeft 40m betaald voor hem dus een loon van 5m ligt in lijn van de verwachtingen - alleen dat anderlecht het loon ook volledig overneemt lijkt me onrealistisch.

Op deze site is sprake van een wedde van 4,16 miljoen Pound Sterling: https://www.spotrac.com/epl/wolverhampt ... C160%2C000. Hier is dan weer sprake van 3,84 miljoen Pound (https://sportekz.com/football/wolves-players-salaries/) vorig seizoen, hoewel beiden het er over eens zijn dat hij 80.000 pounds per week krijgt. Verschil lijkt dus vooral te verklaren door de vraag of speler contractueel gezien wordt doorbetaald in het tussenseizoen (52 vs 48 weken).
Het feit dat deze transfer al op 7 juli werd aangekondigd, maar pas nu werd afgerond, zou er op kunnen wijzen dat anderlecht op financieel vlak eerst de transfer van Verbruggen naar Burnley rond moest krijgen vooraleer deze loan deal te kunnen finaliseren.

Wel benieuwd naar wat hij en Esposito gaan kunnen brengen in de spits onder Mazzu. Toch twee interessante talenten!
Sanders
Invaller
Berichten: 996
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: RSC anderlecht

Bericht door Sanders »

t4nd schreef: 18 jan 2023, 08:58
Pica schreef: 17 jan 2023, 21:31 En ze kopen weer ene voor een paar miljoen die ze niet hebben ook :mrgreen:
Wie instituut, waar instituut....
Ik snap wel dat ze een verschil maken tussen "uitgaven op lange termijn" zoals dure lonen etc, en "uitgaven op korte termijn" zoals een transfer. Alleen vermoed ik dat een speler die je koopt voor 4.5m niet gaat komen spelen voor een minimumloon.
De huur van Kristoffer Olssen zou omgezet worden in een definitieve transfer, waardoor ze niet effectief de volle 4,2 miljoen zouden betalen. Hij zal inderdaad wel een deftig loon hebben, maar nog niet van het niveau van een Van Crombrugge, Refaelov of Trebel.
Anderzijds, voor een ploeg die, zeggen ze zelf, geen geld heeft, doen ze alleszins een deftige transfer. Stel u voor dat ze echt geen geld hebben en transfers moeten doen zoals een Kortrijk of Zulte-Waregem. Ploegen die al eens slikken als het transferbedrag boven de 500.000€ ligt.
Ik krijg steeds meer de indruk dat ze dat riedeltje van "geen geld" wat aan het misbruiken zijn voor het algemene vierkant draaien van dat clubje.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

Er is geen toekomst meer voor Peter Verbeke in het vernieuwde, "Deense", anderlecht. Jesper Fredberg heeft zijn voorganger als CEO laten weten dat hij mag uitkijken naar een nieuwe job, zo vernam onze redactie uit goede bron.

Lange tijd was Peter Verbeke de golden boy bij anderlecht. Het triumviraat Coucke-Vandenhaute-Kompany gaf hem 3 jaar geleden het vertrouwen om samen met hen de sportieve lijnen uit te zetten.

Het werd een verhaal van voltreffers (onder meer Gomez en Zirkzee), maar ook tegenvallers (vooral dan afgelopen zomer). Verbeke werd in tussentijd in het onophoudelijke geschuif met functies wel gepromoveerd van sportief directeur naar CEO. Maar eerder dit seizoen viel hij uit met gezondheidsproblemen.

Verbeke werd in zijn afwezigheid opgevolgd door de Deen Jesper Fredberg, die met Brian Riemer een landgenoot als opvolger van de ontslagen Felice Mazzu aanstelde.

Maar nu Verbeke opnieuw klaar is om weer aan de slag te gaan bij anderlecht blijkt er voor hem geen echte taak meer. Fredberg heeft daarom aan zijn voorganger laten weten dat hij niet langer hoeft te komen.

Sporza nam contact op met anderlecht voor een reactie, maar daar houden ze (voorlopig) de lippen stijf op elkaar.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: RSC anderlecht

Bericht door IsO »

Duranville naar Dortmund, naar verluidt voor 8,5 miljoen + potentieel 3 miljoen aan bonussen.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

IsO schreef: 27 jan 2023, 14:12 Duranville naar Dortmund, naar verluidt voor 8,5 miljoen + potentieel 3 miljoen aan bonussen.
Ik snap die bedragen niet... Wat heeft die jongen momenteel al bewezen? Hij heeft talent, heeft een paar keer in het eerste elftal gespeeld en is al wat geblesseerd geweest. Geef je daar al 8,5m voor?
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: RSC anderlecht

Bericht door IsO »

t4nd schreef: 27 jan 2023, 17:29
IsO schreef: 27 jan 2023, 14:12 Duranville naar Dortmund, naar verluidt voor 8,5 miljoen + potentieel 3 miljoen aan bonussen.
Ik snap die bedragen niet... Wat heeft die jongen momenteel al bewezen? Hij heeft talent, heeft een paar keer in het eerste elftal gespeeld en is al wat geblesseerd geweest. Geef je daar al 8,5m voor?
1) Duranville staat al lang in heel wat scoutsboekjes. Heel explosief en snel, uitstekende techniek, zeer goed 1 tegen 1 en praktisch tweevoetig.
2) Ik vind dit eigenlijk niet eens zo'n zot bedrag naar hun normen. Betaalden bijvoorbeeld een pak meer voor Bellingham (die wel al Championship-ervaring had) of Sancho (weggeplukt bij City u18 en dus ook nog niet al te veel bewezen).
Sanders
Invaller
Berichten: 996
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: RSC anderlecht

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 28 jan 2023, 10:25
t4nd schreef: 27 jan 2023, 17:29
IsO schreef: 27 jan 2023, 14:12 Duranville naar Dortmund, naar verluidt voor 8,5 miljoen + potentieel 3 miljoen aan bonussen.
Ik snap die bedragen niet... Wat heeft die jongen momenteel al bewezen? Hij heeft talent, heeft een paar keer in het eerste elftal gespeeld en is al wat geblesseerd geweest. Geef je daar al 8,5m voor?
1) Duranville staat al lang in heel wat scoutsboekjes. Heel explosief en snel, uitstekende techniek, zeer goed 1 tegen 1 en praktisch tweevoetig.
2) Ik vind dit eigenlijk niet eens zo'n zot bedrag naar hun normen. Betaalden bijvoorbeeld een pak meer voor Bellingham (die wel al Championship-ervaring had) of Sancho (weggeplukt bij City u18 en dus ook nog niet al te veel bewezen).
Ik snap die bedragen ook wel. Het lijkt veel voor een jonge speler met weinig minuten in een eerste elftal (dit seizoen zelfs enkele matchen in 1B).
Dortmund betaalt ook vooral voor zijn talent. Zoals IsO zegt: hij is al lang gekend als talent. Als hij hem goed kan ontwikkelen krijgt Dortmund sowieso een meervoud terug via zijn volgende transfer. Als ze minder betalen, liepen ze waarschijnlijk het risico dat hij elders zou tekenen.
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: RSC anderlecht

Bericht door Peter »

https://twitter.com/Mauveside/status/16 ... 4845809664

Die mannen zijn toch serieus het plot kwijt ze. Imagine dat ge uw redders (want dat zijn Coucke en Vandenhautte) passanten met geld noemt. Zonder hun bestond RSCA niet meer...
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

Volledig mee eens. Als Coucke & Vandenhautte passanten met geld zijn, dan zijn de supporters ook 'gewoon passanten zonder geld'. Er zullen altijd supporters nodig zijn, maar ik snap niet dat supporters blijven denken dat zij kunnen bepalen wat er met een team gebeurt.
Sanders
Invaller
Berichten: 996
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: RSC anderlecht

Bericht door Sanders »

"Het is tijd om uw verantwoordelijkheid te nemen. Doe wat nodig is om onze club te redden."
Met andere woorden: "Marc, steek meer geld in onze club!"
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: RSC anderlecht

Bericht door IsO »

Artikel in S/VM over de reactie van anderlecht op het toch wel cassante artikel in Humo :coffee: :
[spoiler]
anderlecht distantieert zich van artikel in Humo: ‘Staat haaks op realiteit’

gisteren
Bijgewerkt: gisteren
Bron: belga

anderlecht heeft in een persbericht gereageerd op het artikel over de club in weekblad Humo, dat dinsdag verscheen. Paars-wit gaat niet akkoord met het ‘eenzijdig beeld’ dat wordt geschetst van de club.

‘RSC anderlecht wenst zich te distantiëren van het eenzijdig beeld dat op basis van selectieve en anonieme bronnen wordt geschetst van het beleid’, zo klonk het. ‘Het artikel bevat onwaarheden en de club is verontwaardigd over het gebruik van termen als nazi en psychopaten. Het beeld van een club die op drift is en van een hoofdeigenaar die de club wil verkopen staat haaks op de realiteit van vandaag.

‘Het huidig management draagt transparant bestuur hoog in het vaandel en wenst met de nodige rust en sereniteit verder te bouwen aan de toekomst’, eindigde het statement.

anderlecht-voorzitter Wouter Vandenhaute en voormalig CEO Peter Verbeke werden dinsdag met de grond gelijk gemaakt in een artikel in Humo. Het weekblad sprak onder meer over hun verloning, hun manier van werken en het grote personeelsverloop van de voorbije jaren bij de club.

Zo zou Wouter Vandenhaute jaarlijks 500.000 euro factureren aan de club met zijn vennotschap Huppeldepup NV. Vandenhaute en Verbeke, die jaarlijks 550.000 euro verdiende en door ex-medewerkers “le petit nazi” zou worden genoemd, zouden bij restaurantbezoeken ook bedragen tot 2.000 euro uitgeven, op kosten van de club. Een voormalige medewerker noemde het duo ook “twee psychopaten”.

De prestigieuze transfer van Rode Duivel Jan Vertonghen kwam ook aan bod. Medewerkers zouden voorzitter Vandenhaute gewaarschuwd hebben de grootverdiener niet aan te trekken, maar die legde het advies naast zich neer. Opleidingshoofd Jean Kindermans zou zijn C4 gekregen hebben omdat hij weigerde samen te werken met Verbeke.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

Ik vind het frappant dat ze spreken van een "eenzijdig beeld". Ze hadden ook gewoon kunnen zeggen dat het complete nonsens was, met deze reactie geven ze eigenlijk toe dat er een hoop waarheid bij zit.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: RSC anderlecht

Bericht door IsO »

t4nd schreef: 08 feb 2023, 15:27 Ik vind het frappant dat ze spreken van een "eenzijdig beeld". Ze hadden ook gewoon kunnen zeggen dat het complete nonsens was, met deze reactie geven ze eigenlijk toe dat er een hoop waarheid bij zit.
Feit is natuurlijk wel dat zowel Verbeke als Kindermans ondertussen buiten liggen.
Plaats reactie