wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Pica schreef: 20 feb 2023, 09:00
Gisteren was een absoluut drama. Zat niets in de ploeg. Neemt niet weg dat met een terechte 6/6 start we nooit in deze situatie hadden gezeten.
Als het vertrouwen niet komt van resultaten, moet het komen van de duidelijkheid: weten wat je moet doen in welke situatie.
Dat geeft rust aan een ploeg, maar daaraan werken mid season is toch niet evident.

Laat het wel al trainer nummer 4 zijn die niet weet wat aan te vangen met dat voetballend geweld in onze kern.
Balans in de kern is zoek en laatste keer dat gekeken heb is er iemand anders die de spelers koopt/terughaalt en de trainers kiest....
Ik ga in dit topic antwoorden omdat mijn antwoord meer betrekking heeft op de match gisteren.

Gisteren was een absoluut drama inderdaad. En het kan dat we met 6/6 starten.
Maar gisteren deed Parker ook weinig tot niets om het te doen kantelen, behalve een "teamgesprek" aan de zijlijn de eerste helft.
Hij leek mij weinig meer te doen dan voor zijn dugout te staan.
Roepen en schreeuwen gaat er niet voor zorgen dat je ploeg beter gaat spelen, maar het maakt hen misschien wakker.
Maar er gebeurde niets. Stel eens tactisch bij, scheldt ze eens verrot, wissel iemand al voor de rust als statement,...

Het is nobel dat we altijd proberen uitvoetballen, maar als je merkt (en eigenlijk al van voor de match weet) dat Cercle met een hoge intensiteit presst, durf dan aanpassen. Je kan beginnen met het te proberen, maar als het niet werkt, trap dan eens lang uit en ga voor de tweede bal; probeer dan de slag om het middenveld te winnen. Maar we bleven het 90 minuten lang proberen om uit te voetballen waardoor we telkens onszelf in de problemen brachten.
Dat moet je als trainer ook zien en dan moet je dat aanpassen. Doe uw ploeg opschuiven, trap uit en ga de duels aan.
Ons leuze is No Sweat, No Glory; maar gisteren hebben er weinig die leuze omgezet in de praktijk.

Oh, en na de match zeggen dat "dit geen voetbalmatch was, maar gewoon duels aangaan en tegen de bal trappen in de hoop dat die goed valt" getuigt mij van weinig zelfreflectie.
Ofwel heb je het talent en de kunde om voetballend alsnog je wil op te leggen tegen zulke ploegen, ofwel maak je dat je dan die fysieke duels wint.
Ik vond dit trouwens wel een voetbalmatch. Die duels vielen allemaal goed mee. Er zijn al andere matchen geweest waar het echt een veldslag was (Antwerp onder Bölöni).
Een andere speler haalde ook aan dat er blijkbaar nog steeds een gevoel is van: "Wij zijn Club Brugge, het komt wel goed." Dan wordt het dringend tijd dat men eens uit de bubbel stapt en vanuit een ander perspectief naar onze laatste maanden kijkt. Want als je nu nog steeds die gedachte hebt; dan besef je het niet goed denk ik.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 20 feb 2023, 09:33
Pica schreef: 20 feb 2023, 09:00
Gisteren was een absoluut drama. Zat niets in de ploeg. Neemt niet weg dat met een terechte 6/6 start we nooit in deze situatie hadden gezeten.
Als het vertrouwen niet komt van resultaten, moet het komen van de duidelijkheid: weten wat je moet doen in welke situatie.
Dat geeft rust aan een ploeg, maar daaraan werken mid season is toch niet evident.

Laat het wel al trainer nummer 4 zijn die niet weet wat aan te vangen met dat voetballend geweld in onze kern.
Balans in de kern is zoek en laatste keer dat gekeken heb is er iemand anders die de spelers koopt/terughaalt en de trainers kiest....
Ik ga in dit topic antwoorden omdat mijn antwoord meer betrekking heeft op de match gisteren.

Gisteren was een absoluut drama inderdaad. En het kan dat we met 6/6 starten.
Maar gisteren deed Parker ook weinig tot niets om het te doen kantelen, behalve een "teamgesprek" aan de zijlijn de eerste helft.
Hij leek mij weinig meer te doen dan voor zijn dugout te staan.
Roepen en schreeuwen gaat er niet voor zorgen dat je ploeg beter gaat spelen, maar het maakt hen misschien wakker.
Maar er gebeurde niets. Stel eens tactisch bij, scheldt ze eens verrot, wissel iemand al voor de rust als statement,...

Het is nobel dat we altijd proberen uitvoetballen, maar als je merkt (en eigenlijk al van voor de match weet) dat Cercle met een hoge intensiteit presst, durf dan aanpassen. Je kan beginnen met het te proberen, maar als het niet werkt, trap dan eens lang uit en ga voor de tweede bal; probeer dan de slag om het middenveld te winnen. Maar we bleven het 90 minuten lang proberen om uit te voetballen waardoor we telkens onszelf in de problemen brachten.
Dat moet je als trainer ook zien en dan moet je dat aanpassen. Doe uw ploeg opschuiven, trap uit en ga de duels aan.
Ons leuze is No Sweat, No Glory; maar gisteren hebben er weinig die leuze omgezet in de praktijk.

Oh, en na de match zeggen dat "dit geen voetbalmatch was, maar gewoon duels aangaan en tegen de bal trappen in de hoop dat die goed valt" getuigt mij van weinig zelfreflectie.
Ofwel heb je het talent en de kunde om voetballend alsnog je wil op te leggen tegen zulke ploegen, ofwel maak je dat je dan die fysieke duels wint.
Ik vond dit trouwens wel een voetbalmatch. Die duels vielen allemaal goed mee. Er zijn al andere matchen geweest waar het echt een veldslag was (Antwerp onder Bölöni).
Een andere speler haalde ook aan dat er blijkbaar nog steeds een gevoel is van: "Wij zijn Club Brugge, het komt wel goed." Dan wordt het dringend tijd dat men eens uit de bubbel stapt en vanuit een ander perspectief naar onze laatste maanden kijkt. Want als je nu nog steeds die gedachte hebt; dan besef je het niet goed denk ik.
Ik zie je post nu pas (heb daarnet al gereageerd op deze post in het "Parker"-topic), maar helemaal mee eens.

Dat laatste ("dit was geen voetbal") kwam van Hans geloof ik. Dat vond ik ook ontgoochelend. Iedere ploeg doet het met de middelen waarover hij beschikt, en Cercle heeft ons met hun pressing het voetballen goed belet, en ook Hans had daar op het veld duidelijk last van. Je kan dat antivoetbal noemen, en je erin opjagen, of je kan constructief manieren zoeken om de volgende keer beter onder die druk uit te voetballen. Nu, dit was ook een post-match interview, waarin bij puntenverlies vaak wat frustratie doorsijpelt. En dat zoeken naar oplossingen moet natuurlijk sowieso niet voor de camera gebeuren, maar binnenskamers.

Dan vond ik dat post-match interview van Maxim De Cuyper dit weekend bijvoorbeeld wel verfrissend: "zelf ook een kans gemist... mijn wedstrijd trok op niet te veel, dus content dat ik ploeg nog kon helpen met penalty".
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

IsO schreef: 20 feb 2023, 13:19
Sanders schreef: 20 feb 2023, 09:33
Pica schreef: 20 feb 2023, 09:00
Gisteren was een absoluut drama. Zat niets in de ploeg. Neemt niet weg dat met een terechte 6/6 start we nooit in deze situatie hadden gezeten.
Als het vertrouwen niet komt van resultaten, moet het komen van de duidelijkheid: weten wat je moet doen in welke situatie.
Dat geeft rust aan een ploeg, maar daaraan werken mid season is toch niet evident.

Laat het wel al trainer nummer 4 zijn die niet weet wat aan te vangen met dat voetballend geweld in onze kern.
Balans in de kern is zoek en laatste keer dat gekeken heb is er iemand anders die de spelers koopt/terughaalt en de trainers kiest....
Ik ga in dit topic antwoorden omdat mijn antwoord meer betrekking heeft op de match gisteren.

Gisteren was een absoluut drama inderdaad. En het kan dat we met 6/6 starten.
Maar gisteren deed Parker ook weinig tot niets om het te doen kantelen, behalve een "teamgesprek" aan de zijlijn de eerste helft.
Hij leek mij weinig meer te doen dan voor zijn dugout te staan.
Roepen en schreeuwen gaat er niet voor zorgen dat je ploeg beter gaat spelen, maar het maakt hen misschien wakker.
Maar er gebeurde niets. Stel eens tactisch bij, scheldt ze eens verrot, wissel iemand al voor de rust als statement,...

Het is nobel dat we altijd proberen uitvoetballen, maar als je merkt (en eigenlijk al van voor de match weet) dat Cercle met een hoge intensiteit presst, durf dan aanpassen. Je kan beginnen met het te proberen, maar als het niet werkt, trap dan eens lang uit en ga voor de tweede bal; probeer dan de slag om het middenveld te winnen. Maar we bleven het 90 minuten lang proberen om uit te voetballen waardoor we telkens onszelf in de problemen brachten.
Dat moet je als trainer ook zien en dan moet je dat aanpassen. Doe uw ploeg opschuiven, trap uit en ga de duels aan.
Ons leuze is No Sweat, No Glory; maar gisteren hebben er weinig die leuze omgezet in de praktijk.

Oh, en na de match zeggen dat "dit geen voetbalmatch was, maar gewoon duels aangaan en tegen de bal trappen in de hoop dat die goed valt" getuigt mij van weinig zelfreflectie.
Ofwel heb je het talent en de kunde om voetballend alsnog je wil op te leggen tegen zulke ploegen, ofwel maak je dat je dan die fysieke duels wint.
Ik vond dit trouwens wel een voetbalmatch. Die duels vielen allemaal goed mee. Er zijn al andere matchen geweest waar het echt een veldslag was (Antwerp onder Bölöni).
Een andere speler haalde ook aan dat er blijkbaar nog steeds een gevoel is van: "Wij zijn Club Brugge, het komt wel goed." Dan wordt het dringend tijd dat men eens uit de bubbel stapt en vanuit een ander perspectief naar onze laatste maanden kijkt. Want als je nu nog steeds die gedachte hebt; dan besef je het niet goed denk ik.
Ik zie je post nu pas (heb daarnet al gereageerd op deze post in het "Parker"-topic), maar helemaal mee eens.

Dat laatste ("dit was geen voetbal") kwam van Hans geloof ik. Dat vond ik ook ontgoochelend. Iedere ploeg doet het met de middelen waarover hij beschikt, en Cercle heeft ons met hun pressing het voetballen goed belet, en ook Hans had daar op het veld duidelijk last van. Je kan dat antivoetbal noemen, en je erin opjagen, of je kan constructief manieren zoeken om de volgende keer beter onder die druk uit te voetballen. Nu, dit was ook een post-match interview, waarin bij puntenverlies vaak wat frustratie doorsijpelt. En dat zoeken naar oplossingen moet natuurlijk sowieso niet voor de camera gebeuren, maar binnenskamers.

Dan vond ik dat post-match interview van Maxim De Cuyper dit weekend bijvoorbeeld wel verfrissend: "zelf ook een kans gemist... mijn wedstrijd trok op niet te veel, dus content dat ik ploeg nog kon helpen met penalty".
Vanaken is al weken, maanden zelfs niet in vorm, mocht ik hem zijn, ik zou wat zelf kritischer zijn i.p.v. flauwe excuses te gaan zoeken over de spelwijze van de tegenstander. En dan nog, elke tegenstander heeft het recht te spelen zoals ze willen, als Club zijnde moeten ze daar maar mee kunnen omgaan.
Op voorhand was geweten dat Cercle met hoge pressing speelt, waarom wordt hier dan niet op geanticipeerd en achteraf verwonderd op gereageerd ?
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Tiki Taka schreef: 20 feb 2023, 14:09
IsO schreef: 20 feb 2023, 13:19
Sanders schreef: 20 feb 2023, 09:33 * KNIP om het leesbaar te houden*
Ik zie je post nu pas (heb daarnet al gereageerd op deze post in het "Parker"-topic), maar helemaal mee eens.

Dat laatste ("dit was geen voetbal") kwam van Hans geloof ik. Dat vond ik ook ontgoochelend. Iedere ploeg doet het met de middelen waarover hij beschikt, en Cercle heeft ons met hun pressing het voetballen goed belet, en ook Hans had daar op het veld duidelijk last van. Je kan dat antivoetbal noemen, en je erin opjagen, of je kan constructief manieren zoeken om de volgende keer beter onder die druk uit te voetballen. Nu, dit was ook een post-match interview, waarin bij puntenverlies vaak wat frustratie doorsijpelt. En dat zoeken naar oplossingen moet natuurlijk sowieso niet voor de camera gebeuren, maar binnenskamers.

Dan vond ik dat post-match interview van Maxim De Cuyper dit weekend bijvoorbeeld wel verfrissend: "zelf ook een kans gemist... mijn wedstrijd trok op niet te veel, dus content dat ik ploeg nog kon helpen met penalty".
Vanaken is al weken, maanden zelfs niet in vorm, mocht ik hem zijn, ik zou wat zelf kritischer zijn i.p.v. flauwe excuses te gaan zoeken over de spelwijze van de tegenstander. En dan nog, elke tegenstander heeft het recht te spelen zoals ze willen, als Club zijnde moeten ze daar maar mee kunnen omgaan.
Op voorhand was geweten dat Cercle met hoge pressing speelt, waarom wordt hier dan niet op geanticipeerd en achteraf verwonderd op gereageerd ?
Het is zoals ik hierboven aanhaalde: dan nog moeten we het talent en de kunde hebben om ons spel op te leggen of hun spel te overstijgen.
En ik heb absoluut geen probleem met de manier van spelen; hun stijl heeft veel weg van het toppunt van de gegenpress van Klopp bij Liverpool. Een ploeg (en een stijl) die mij zeer nauw aan het hart ligt.
Het is bij mij ook een sneer naar onze eigen ploeg; dat we niet konden omgaan met het gameplan van onze tegenstander.

Eigenlijk is het simpel, of op papier toch: in onze komende drie matchen moeten we winnen van Gent en Standard thuis en op verplaatsing bij Oostende. Maar het kan zomaar 1/9 worden ook.
Daarna nog Kortrijk, Mechelen, Seraing, Westerlo en Eupen. Wetende dat vier van deze laatstgenoemde ploegen de punten zullen nodig hebben om degradatie te ontlopen, worden ook dat duels met veel fysieke strijd...
In een normaal seizoen zou je zeggen dat we nog slechts 3 a 4 moeilijke wedstrijden hebben (thuis Gent en Standard, naar Kortrijk en naar Mechelen) maar nu zullen dat allemaal moeilijke wedstrijden worden.
(Zowel Gent als Standard heeft een gelijkaardig programma als ons.)
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 223
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

De reactie van vanaken typeert hem...maakt het hem moeilijk en hij begint te mekkeren. Kan je daar niet uitvoetbalken, dan schiet je zelf tekort en niet je tegenstander. Die salonmentaliteit mag er uit gaan want ze straalt uit op de rest van de ploeg.
Polifoot
Tester
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 apr 2021, 16:48

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Polifoot »

Club Brugge finished first of the champions league Polifoot ranking. C1

In Europa League an other Belgian club finished top of the rank, USG. C3

The Polifoot ranking prioritizes the most efficient clubs regarding to their results, as the UEFA rankings or leagues rankings would do, but relatively to their budget, or relatively to their global players value.
Polifoot
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Betere wedstrijd met een aantal lichtpunten. Wat TJ daar uitsteekt is onbegrijpelijk. Zit er eigenlijk al weken aan te komen, lijkt meer bezig met dat soort conflictjes dan zijn wedstrijd en het team. Als Inter ons daar 25 voor geeft, zou ik geen 2x twijfelen.
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 223
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Goede zaak voor po1.... club was beter, doch een tweede thuisoverwinning in 4maand tijd... het went nog steeds niet.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 900
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Vergas Ronald »

Buchanan waarschijnlijk irritatie omdat Brugge al een tijd niet meer wint, die jongen is niet naar Brugge gekomen om te verliezen, tot hij hier was wonnen we jaren bijna alles. Speelt een goeie wedstrijd overigens, los van die vuile fout (heeft H.Vanhaezebrouck gelijk in) Beseft hopelijk dat hij daar weken geschorst kon zijn.

Lang maakte afgelopen maanden waarschijnlijk meer indruk op scouts dan toen alles goed ging, uitblinken in team die een moeilijke periode heeft is veel straffer. Heeft z'n teammaats alweer meerdere keren alleen voor doel gezet met een mooie beweging en slimme pass. Balletje voor Jutgla eerste helft was klasse. Geen show, niet blijven dribbelen als 't niet nodig is, verdediger uitschakelen en onze spits alleen voor de keeper zetten. Lang is helemaal niet zoals Nabil Dirar op die leeftijd, kon óók iedereen dribbelen maar bleef het doen en liep zich vast. Noa kijkt waar zijn teammaats lopen en zoekt een opening.

Iedereen was goed, vooral in de eerste helft, zal voor iedereen veel deugd doen. Mata lijkt eindelijk weer helemaal fit, hem al een tijd niet meer zo op en af de zijlijn zien stormen. Man van de match moeilijk na een goeie teamprestatie maar voor mij toch Bjorn Meijer, hij werkte zich te pletter op links, geen afval in zijn spel, paar keer gevaarlijk en goal die de match openbreekt.

Parker was consequent na de match, hij wilde niet steeds horen dat hij zijn job niet kent omdat we niet wonnen. Hij wilde vanmiddag ook niet horen dat Brugge helemaal genezen is omdat we wél wonnen. Rustig blijven, nog veel werk aan de winkel, goeie boodschap.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Met 12 op 30 zou ik precies nu ook niet hoog van de toren staan blazen. Los daarvan vond ik ons wel voor het eerst en solide verdedigend en aanvallend behoorlijk. Nielsen op de 6 lijkt mij op dit moment de juiste keuze. Sowah op de 8 dan weer niet. TJ lijkt me klaar om ff op de bank te zitten maar bij gebrek aan alternatief zal die nog ff moeten blijven staan.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Peter schreef: 26 feb 2023, 18:27 Betere wedstrijd met een aantal lichtpunten. Wat TJ daar uitsteekt is onbegrijpelijk. Zit er eigenlijk al weken aan te komen, lijkt meer bezig met dat soort conflictjes dan zijn wedstrijd en het team. Als Inter ons daar 25 voor geeft, zou ik geen 2x twijfelen.
En vooral, het is zeker niet de 1ste keer dat hij slaat of natrapt, zonder bal in de buurt.
Dit domme gedrag, gecombineerd met zijn heel povere statistieken dan zou ik zeker niet twijfelen om die 25 miljoen in ontvangst te nemen.
Gebruikersavatar
NielsFCB
Tester
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 jan 2018, 11:55

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door NielsFCB »

Duidelijk rood voor Buchanan, niet goed te praten. De fase daarnet voor (28:45) met Nurio op Nielsen, verdiende ook rood. Dubbel natrappen. https://files.fm/u/wnmffp9sa
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

NielsFCB schreef: 27 feb 2023, 14:14 Duidelijk rood voor Buchanan, niet goed te praten. De fase daarnet voor (28:45) met Nurio op Nielsen, verdiende ook rood. Dubbel natrappen. https://files.fm/u/wnmffp9sa
Klopt
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Buchanan en zijn erbarmelijke statistieken...

In 17 gespeelde competitiewedstrijden dit seizoen telt Tajon Buchanan amper één doelpunt en twee assists. Met die erbarmelijke statistieken behoort de Canadees dan ook tot de minst beslissende flankspelers van de Jupiler Pro League. Buchanan speelde weliswaar 330 minuten als verdediger, maar de overige 1.034 minuten vervulde hij een puur aanvallende rol als wingback, buitenste middenvelder of flankaanvaller. In elk geval verbleken de drie beslissende acties van Buchanan bij die van zijn positionele collega’s in de Jupiler Pro League.

Mike Tresor (KRC Genk) telt onder alle flankaanvallers van de Belgische competitie de meeste beslissende acties met maar liefst 23 stuks. Joseph Paintsil (KRC Genk, 19) en Geoffry Hairemans (KV Mechelen, 12) vervolledigen de top drie. Daarna volgen Philip Zinckernagel (Standard, 9), Francis Amuzu (anderlecht, 8), Nikola Storm (KV Mechelen, 7), Nick Bätzner (KV oostende, 7), Nacer Chadli (KVC Westerlo, 6) en Jon Dagur Thorsteinsson (Oud-Heverlee Leuven, 6).
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Voor de duidelijkheid : ik wil Buchanan zeker niet goedpraten én ik vind persoonlijk zelfs dat Club hem een tijdje aan de kant zou moeten houden. Hij reageert al een hele tijd te veel tijdens de match en dat komt zijn spel niet ten goede.

Maar. De pers springt nu massaal op Buchanan zijn fout, de fout van Gent iets daarvoor wordt zelfs niet vermeld en ook de fout uit de match van Cercle raakt door al het Buchanan-nieuws ondergesneeuwd. Ik zou graag hebben dat de pers op een iets neutralere manier informatie verspreidt want je kan nu al voorspellen dat Buchanan binnen de 3 matchen een rode kaart gaat krijgen voor een banaliteit omdat de scheidsrechters hem nu gaan viseren. Als hij iets fout doet zal ik de eerste zijn om te zeggen dat hij een kaart moet krijgen, maar in dit land wordt er te vaak overgecompenseerd en dat lijkt me ook niet de bedoeling. Stel dat hij bij een volgend klein duwtje direct een kaart krijgt zie ik hem weer door het lint gaan :'(.
Plaats reactie