wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1961
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Sommige 'journalisten' en 'analisten' hebben gewoon bepaalde spelers waar ze continu commentaar op geven. Degryse is daar een mooi voorbeeld van. De match is nog niet begonnen of Thiago loopt al slecht en zit niet niet de match. Als Mechele een pas geeft is het ook continu onvoldoende. Andere spelers mogen doen wat ze willen en krijgen van diezelfde analisten altijd positieve commentaar.
Levi
A-kern
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Een tegendoelpunt in de rug van Mechele. Hij was weer eens verrast. Waanzin
CRS006
Tester
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 mar 2018, 08:30

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door CRS006 »

Levi schreef: 24 sep 2023, 19:12 Een tegendoelpunt in de rug van Mechele. Hij was weer eens verrast. Waanzin
Niet normaal. Hoeveel heeft hij er de laatste tijd nu zo al binnengekregen ? En nu zelfs van een spits die niet meer kon lopen.

Passing en balcontroles ook weer dramatisch.
Levi
A-kern
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Zelf ook niets gecreeerd in 45 minuten.
Levi
A-kern
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

CRS006 schreef: 24 sep 2023, 19:22
Levi schreef: 24 sep 2023, 19:12 Een tegendoelpunt in de rug van Mechele. Hij was weer eens verrast. Waanzin
Niet normaal. Hoeveel heeft hij er de laatste tijd nu zo al binnengekregen ? En nu zelfs van een spits die niet meer kon lopen.

Passing en balcontroles ook weer dramatisch.
Dit centrale duo is onvoldoende. Spileers kansen geven begrijp ik maar dan met een topper ernaast.zet Spileers naast alderweireld en zou top gaan
Levi
A-kern
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Bedroevend niveau van beide ploegen. Hoeveel kansen hebben wij eigenlijk gehad?
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Geen. Ontiechelijk zwakke wedstrijd van onze kant. In de winter toch echt op zoek naar een centrale verdediger want Brandon is absoluut onvoldoende.
Elke keer als hem aan de bal komt, ben ik nerveus. Dat blijkt terecht. Ook verdedigend stelt hij teleur. Had een prioriteit moeten zijn in de zomer, zeker na het verkopen van Sylla.
maartendr81
Belofte
Berichten: 246
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door maartendr81 »

Ik denk niet dat we vandaag over de verdediging moeten spreken. Zowel middenveld als aanval hebben geen 3 opeenvolgende passes correct kunnen uitvoeren. Zwakke wedstrijd (van beide partijen) met veel afval in het spel. Op naar beter zou ik zeggen!
Sanders
Supersub
Berichten: 1168
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

De transferperiode ligt achter de rug, de eerste Europese matchen zijn gespeeld en er komt een drukke/zware periode aan voor ons.
Daarom heb ik snel even onze cijfers bekeken.
We zijn dit seizoen (16 ploegen, PO1 met 6) gestart met 14/21, ofwel 66,6%.
Dan ben ik ook even gaan kijken naar het behaalde punten van de landskamioenen van de laatste jaren:
22-23: Antwerp met 86/120 (71,6%) - 18 ploegen; PO1 met 4
21-22: Club met 86/120 (71,6%) - 18 ploegen; PO1 met 4
20-21: Club met 80/120 (66,6%) - 18 ploegen; PO1 met 4
19-20: Club met 70/87 (80,5%) - 16 ploegen; PO1 met 6 - stopgezet na 29 speeldagen
18-19: Genk met 83/120 (69,2%) - 16 ploegen; PO1 met 6
17-18: Club met 79/120 (65,8%) - 16 ploegen; PO1 met 6
16-17: anderlecht met 82/120 (68,3%) - 16 ploegen; PO1 met 6

Gemiddeld over deze laatste jaren speel je kampioen met 70,5%. Halen we het gestaakte seizoen hieruit, dan zakt dat gemiddelde naar 68,8%.
Bekijken we enkel de seizoenen met 16 ploegen en een PO1 met 6 (zoals dit seizoen), dan krijg je een gemiddelde van 67,76%.
(Ik weet dat dit slechts een aantal seizoen is om een gemiddelde te maken, maar dit is om snel toch een richtgetal te bekomen)

Cijfermatig hoeven we dus nog niet te panikeren, ookal zitten we momenteel net onder het gemiddelde.
Gevoelsmatig ben ik toch niet gerust momenteel. We hebben net twee toppers gehad in de JPL en scoren slechts 1/6 (weliswaar 2x op verplaatsing). Er staat ons ook een drukke periode te wachten met de Europese en bekerwerdstrijden die er telkens voor zorgen dat je van match naar match leeft en weinig kan bijschaven aan bepaalde zaken op training. We hebben ook al punten laten liggen tegen bvb een Mechelen en hebben nog niet zo vaak de nul kunnen houden.
De tegenstand lijkt ook breder dit seizoen. Waar het andere jaren slechts een duel was tussen 2 of 3 ploegen, moet je dit jaar met meer ploegen rekening houden.
Een goede reeks in de competitie zou deugd doen, maar wordt niet simpel. In onze volgende 7 competitie matchen spelen we nog tegen Genk, STVV, Standard, Kortrijk, Antwerp, Union en Cercle. Geen sinecure.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

maartendr81 schreef: 24 sep 2023, 23:51 Ik denk niet dat we vandaag over de verdediging moeten spreken. Zowel middenveld als aanval hebben geen 3 opeenvolgende passes correct kunnen uitvoeren. Zwakke wedstrijd (van beide partijen) met veel afval in het spel. Op naar beter zou ik zeggen!
Ik vond Vetlesen en Onyedika bij de betere...
Inspelen van de verdediging was matig tot slecht. Ook Sabbe had op dat vlak een mindere wedstrijd. Als uw centraal duo er dan (voor de verandering) komisch slecht uitziet bij de goal, dan moeten we het absoluut over de verdediging hebben.
Levi
A-kern
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Verwachten jullie meyer in een centrale rol als hij fit is? Zou het wel willen zien.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3433
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Levi schreef: 26 sep 2023, 11:55 Verwachten jullie meyer in een centrale rol als hij fit is? Zou het wel willen zien.
Altijd gezegd dat ik hem ook wel als LCV in driemansdefensie zie, omdat hij dan af en toe - Mata-gewijs - ook nog eens zijn aanvallende capaciteiten kan tonen. In een viermansdefensie komt dat er natuurlijk minder tot niet uit, wat jammer is, maar ik denk wel dat hij die positie ook kan invullen. Is linksvoetig, niet traag en heeft ook de gestalte. Vind ik dat zijn beste positie? Neen.

CIES catalogeerde hem begin dit jaar als één van de meest beloftevolle u21 "attacking left backs" ter wereld, met daarnaast ook de categorieën "defending left back" (bijdrage vnl. verdedigend) en "two-way left back" (bijdrage zowel aanvallend als verdedigend). Zijn sterkte zien ze dus voornamelijk in aanvallend opzicht, terwijl hij zich als CV in viermansdefensie natuurlijk hoofdzakelijk op verdedigen zal moeten focussen. Zie https://football-observatory.com/Scouti ... nts-in-the

We moeten er dus ook niet meteen vanuit gaan dat hij - anders dan een Spileers bijvoorbeeld - geen steken zal laten vallen als CV. Zou voor hem, indien hij er zou worden uitgespeeld, immers ook een nieuwe positie zijn.
Levi
A-kern
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Verdiend op achterstand qua kansen. Hoeveelheid kansen wij weggeven zorgwekkend.
Sanders
Supersub
Berichten: 1168
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Aangename wedstrijd voor de neutrale toeschouwer.
Verdiende voorsprong voor Genk. Wij liggen onder en de kansjes die we hadden, volledig verprutst.
Hopelijk valt de blessure van Sabbe mee.
Momenteel 1/9 in de toppers...
GraspopperFCB
Jeugdspeler
Berichten: 142
Lid geworden op: 28 jan 2018, 16:53

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door GraspopperFCB »

Het gaat van kwaad naar erger… De sterke periode waar ze het over hebben heb ik toch gemist. Niks laten zien me dunkt. In eigen huis moet beter ook al is Genk goed aan het voetballen
Plaats reactie