wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Levi
A-kern
Berichten: 478
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Laatste 3 matchen amper kansen afgedwongen. Weinig tempo, tegenstanders die vrank en vrij kunnen spelen. Het gaat niet elke match beter integendeel. Zinckernagel trouwens al weken enorm zwak.
GraspopperFCB
Jeugdspeler
Berichten: 138
Lid geworden op: 28 jan 2018, 16:53

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door GraspopperFCB »

Losers !!! Kwaliteit niet goed genoeg !
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 223
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Ondermaats, opnieuw...
We zijn weer op het elan van vorig seizoen bezig. Dit is echt Fcb onwaardig....

Bende lamlendige losers.
GraspopperFCB
Jeugdspeler
Berichten: 138
Lid geworden op: 28 jan 2018, 16:53

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door GraspopperFCB »

Deila denkt het te weten maar eigenlijk weet hij niks. Middenveld is gewoon zoek en verdediging is kwalitatief niet goed genoeg laat staan over de invallende spits. Vandaag neem ik hem niks kwalijk maar waarom niet Barbera eens laten invallen ?
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

FrankFarinaII schreef: 01 okt 2023, 20:26 Ondermaats, opnieuw...
We zijn weer op het elan van vorig seizoen bezig. Dit is echt Fcb onwaardig....

Bende lamlendige losers.
Niet hetzelfde elan als vorig seizoen. We hebben geknokt en moeite gedaan tot die 1-1 viel. Vorig seizoen zag je de gelatenheid regelmatig op het plein, nu blijven ze ervoor gaan - met uitzondering van die periode na de 1-1 toen je de twijfel gigantisch zak opkomen omdat STVV scoorde zonder een kans.
GraspopperFCB schreef: 01 okt 2023, 20:33 Deila denkt het te weten maar eigenlijk weet hij niks. Middenveld is gewoon zoek en verdediging is kwalitatief niet goed genoeg laat staan over de invallende spits. Vandaag neem ik hem niks kwalijk maar waarom niet Barbera eens laten invallen ?
Wat kan Deila beter doen op dit moment? Welke verdediger moet hij laten spelen volgens jou? Het middenveld was niet slecht vandaag, alleen ook niet geweldig. Jutglà is dan wel onze beste spits, maar hij wijkt te veel uit naar de flanken. In de eerste helft had hij vaak de bal aan de zijkant waarna hij niet kon voorzetten omdat er geen spits liep (want dat was hij).

't Zit gewoon nog niet allemaal mee en we spelen te traag. Zinckernagel zou eruit moeten blijven, maar Skoras heeft aanpassing nodig en Nusa is geblesseerd. Jutglà zou daar nog kunnen spelen, al is hij geen zuivere flank. Zelfde rechts achter. Odoi heeft inzet, maar hij blijft een invaller die op veel posities inzetbaar is. Buchanan of Sabbe zouden het beter doen omdat ze zuiverdere flanken zijn.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Te veel kansen weggegeven in de eerste en onze kansen niet afgewerkt. Die van Zinckernagel moet er gewoon in.
Tweede helft sterk begonnen, snel gescoord en kansen blijven afdwingen. Dan pakt ge ne rare goal (Mignolet?) waar Koita mag aanleggen tussen 4 man en dan stuikt het volledig in elkaar.
Toch wat vragen bij de druk die we zetten, ploegen spelen daar makkelijk onderuit. Zelf hebben we het moeilijk als er hoog druk wordt gezet. Al bij al staan we gewoon vaak niet hoog genoeg.
GraspopperFCB
Jeugdspeler
Berichten: 138
Lid geworden op: 28 jan 2018, 16:53

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door GraspopperFCB »

t4nd schreef: 01 okt 2023, 20:45
FrankFarinaII schreef: 01 okt 2023, 20:26 Ondermaats, opnieuw...
We zijn weer op het elan van vorig seizoen bezig. Dit is echt Fcb onwaardig....

Bende lamlendige losers.
Niet hetzelfde elan als vorig seizoen. We hebben geknokt en moeite gedaan tot die 1-1 viel. Vorig seizoen zag je de gelatenheid regelmatig op het plein, nu blijven ze ervoor gaan - met uitzondering van die periode na de 1-1 toen je de twijfel gigantisch zak opkomen omdat STVV scoorde zonder een kans.
GraspopperFCB schreef: 01 okt 2023, 20:33 Deila denkt het te weten maar eigenlijk weet hij niks. Middenveld is gewoon zoek en verdediging is kwalitatief niet goed genoeg laat staan over de invallende spits. Vandaag neem ik hem niks kwalijk maar waarom niet Barbera eens laten invallen ?
Wat kan Deila beter doen op dit moment? Welke verdediger moet hij laten spelen volgens jou? Het middenveld was niet slecht vandaag, alleen ook niet geweldig. Jutglà is dan wel onze beste spits, maar hij wijkt te veel uit naar de flanken. In de eerste helft had hij vaak de bal aan de zijkant waarna hij niet kon voorzetten omdat er geen spits liep (want dat was hij).

't Zit gewoon nog niet allemaal mee en we spelen te traag. Zinckernagel zou eruit moeten blijven, maar Skoras heeft aanpassing nodig en Nusa is geblesseerd. Jutglà zou daar nog kunnen spelen, al is hij geen zuivere flank. Zelfde rechts achter. Odoi heeft inzet, maar hij blijft een invaller die op veel posities inzetbaar is. Buchanan of Sabbe zouden het beter doen omdat ze zuiverdere flanken zijn.
Wat Deila naar mijn mening beter kan doen is meer trainen op een 3-5-2. Zinckernagel
Is eerste keus maar brengt niet veel bij. In de verdediging is natuurlijk het risico op fouten bestaande met zo een jonge delegatie. Dat er dan fouten gemaakt worden moeten we er helaas bijnemen. Het middenveld is teveel aanvallend. Sinds donderdag komt balanta wel piepen voor meer werkkracht maar we weten ook tot dat niet ons niveau omhoog krijgt. Ik mis de stabiliteit. Hopelijk komt die er wel maar op dit moment zijn onze transfers te wisselvallig. Maar het is nog vroeg en alles kan nog 💪
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Opnieuw puntenverlies, waar het niet had gemoeten.
Gelukkig dat de meeste andere topploegen rond ons ook punten laten liggen, of onze achterstand had al veel groter kunnen zijn. We hadden misschien al enkele punten voorsprong kunnen hebben op onze concurrenten, maar helaas moeten we nu zelf al naar boven kijken.

De match op zich is tekenend voor de laatste weken. Onze ploeg was op te delen in 2 gehelen.
STVV kwam duidelijk om te voetballen. Deila liet ons starten in een 3-5-2. Vooraan werd er geprobeerd om druk te zetten, maar onze wingbacks werden vaak vastgezet op onze achterste linie waardoor STVV gemakkelijk door onze eerste lijn kon voetballen. Er waren zeeën van ruimte voor hen op het middenveld. Zelf waren we niet in staat om dit op te lossen, want ik zag spelers vaak wijzen in de zin van "waarom dek je niet door?" "Hier moet iemand van ons zijn." en zo voort.
Deila gaf zijn fout toe na de match en wijzigde de tactiek tijdens de rust. Dat loonde, want we kennen een goede start van de tweede helft.
Maar door dat tegendoelpunt zijn we zodanig uit ons ritme, dat we met moeite een vuist kunnen maken.
Hoe kan het dat Koita in onze backlijn mag trappen met 4 verdedigers voor/rond hem? Niemand die het duel aangaat. Te slap/laks verdedigen op dat moment.
Opvallende statistiek tijdens de rust: STVV had 58% balbezit gehad. Een, met alle respect, modale middenmotor dat meer de bal heeft, ondanks dat wij eigenlijk de ploeg zijn die de bal wilt hebben.

De terugkeer naar de 4-3-3 na rust was beter voor sommige spelers. Helaas bleven anderen het lastig hebben met hun eigen spel.
Skov scoort dan wel weer, maar voor de rest was zijn wedstrijd ook maar mager in mijn ogen. Hij wou het soms teveel zelf forceren met een dribbel en/of een shot. Had hij het af toe simpeler geprobeerd, het had beter geweest.
Zinckernagel vond dat zijn centrale positie van de eerste helft hem beter lag, maar ik vond hem toch ook maar magertjes als tweede spits.
Jutgla wijkt iets teveel uit als hij centraal alleen speelt.
En onze wissels brachten niet de gehoopte verandering.

We hadden onze kansen/kansjes. Maar zoals zo vaak krijg je dan het deksel op de neus.
Ik had het hier al enkele weken geleden aangehaald toen we nog scoorden aan de lopende band: "Als je ervan uitgaat dat je elke match meer gaat scoren dan je tegenstander, dan loopt het vroeg of laat mis." En dat ervaren we nu de laatste matchen. De ballen vliegen niet meer blindelings binnen en we blijven zelf goals slikken. In de match moet de ploeg weer 1 geheel vormen. Zo beperk je de ruimte voor de tegenstander, en ben je achterin misschien al wat secuurder.
Het begint er meer en meer op te lijken dat de Europese plaatsjes op het einde van het seizoen duur zullen zijn.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Dit STVV zal toch meedingen naar de Play-Off 1 plaatsen. Een goed uitgebalanceerd team met een hele goede coach

Wat niet wil zeggen dat ik geen oog heb voor onze tekortkomingen
Te weinig aanvallende creativiteit op links ook op dit ogenblik.
maartendr81
Belofte
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door maartendr81 »

Om nu te zeggen dat het allemaal slecht is vind ik ook wat overdreven. Ook in de eerste helft hebben we een 4-tal kansen gehad die gerust binnen hadden kunnen zijn (voornamelijk schoten op doel van op de baklijn). Echter is het wel duidelijk dat er verbetering nodig is. Naar mijn gevoel is het positioneel niet altijd correct op elkaar afgesteld.
- verdedigend is het duidelijk dat er niet altijd correct overgenomen wordt waardoor er soms inlopende mensen vrij komen te staan. zowel op voorzetten als op de counter.
- bij het hoog druk zetten vind ik ook dat niet de volledige ploeg op dezelfde moment de pressing uitvoerd. Hierdoor is het niet moeilijk voor de verdedigers om de vrijstaande man te zoeken en onder onze druk uit te voetballen. Dit zorgt tevens voor gevaar wanneer enkele wel die druk zetten.
- Ook in de aanvallende patronen zie je soms de verkeerde keuzes. bij het bereiken van de achterlijn zie je vaak de 2e paal volledig vrij liggen.

Wat mij ook al enkele weken opvalt is dat, ondanks ik dacht dat het de bedoeling was om hoog druk te zetten en aanvallend te spelen, er toch vaak in de opbouw van zeer ver terug gespeeld wordt (zowel Nielsen alsook Vetlessen staan vaak onder Onyedika/Balanta). Ik begrijp dat daar de ruimte ligt om makkelijk te bal te komen halen maar denk toch ook dat we hierdoor hun kwaliteiten hoger op het veld teniet doen. Aantal infiltraties van Vetlessen kan volgens mij een stuk omhoog. Maar goed, ik ga er vanuit dat Deila een beter plan heeft als ik. ;)
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Kwestie van alle tekortkomingen even in perspectief te zetten. Na 9 matchen staat Club:
- op de 1ste plaats qua gescoorde doelpunten (22)
- op de 3de plaats qua minst doelpunten tegen (9)
- op de 2de plaats qua xG (1.92 / match)
- op de 1ste plaats qua gemiste grote kansen (33)

Zuiver op basis van de statistieken doen we het dus niet extreem slecht. We creëren nog steeds voldoende om te winnen, we slagen er alleen niet in om de bal in de goal te shotten.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

t4nd schreef: 02 okt 2023, 14:50 Kwestie van alle tekortkomingen even in perspectief te zetten. Na 9 matchen staat Club:
- op de 1ste plaats qua gescoorde doelpunten (22)
- op de 3de plaats qua minst doelpunten tegen (9)
- op de 2de plaats qua xG (1.92 / match)
- op de 1ste plaats qua gemiste grote kansen (33)

Zuiver op basis van de statistieken doen we het dus niet extreem slecht. We creëren nog steeds voldoende om te winnen, we slagen er alleen niet in om de bal in de goal te shotten.
En dat komt omdat de technische staff van Club er maar niet in slaagt om goede spitsen aan te trekken. :roll:
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

maartendr81 schreef: 02 okt 2023, 10:10 Om nu te zeggen dat het allemaal slecht is vind ik ook wat overdreven. Ook in de eerste helft hebben we een 4-tal kansen gehad die gerust binnen hadden kunnen zijn (voornamelijk schoten op doel van op de baklijn). Echter is het wel duidelijk dat er verbetering nodig is. Naar mijn gevoel is het positioneel niet altijd correct op elkaar afgesteld.
- verdedigend is het duidelijk dat er niet altijd correct overgenomen wordt waardoor er soms inlopende mensen vrij komen te staan. zowel op voorzetten als op de counter.
- bij het hoog druk zetten vind ik ook dat niet de volledige ploeg op dezelfde moment de pressing uitvoerd. Hierdoor is het niet moeilijk voor de verdedigers om de vrijstaande man te zoeken en onder onze druk uit te voetballen. Dit zorgt tevens voor gevaar wanneer enkele wel die druk zetten.
- Ook in de aanvallende patronen zie je soms de verkeerde keuzes. bij het bereiken van de achterlijn zie je vaak de 2e paal volledig vrij liggen.

Wat mij ook al enkele weken opvalt is dat, ondanks ik dacht dat het de bedoeling was om hoog druk te zetten en aanvallend te spelen, er toch vaak in de opbouw van zeer ver terug gespeeld wordt (zowel Nielsen alsook Vetlessen staan vaak onder Onyedika/Balanta). Ik begrijp dat daar de ruimte ligt om makkelijk te bal te komen halen maar denk toch ook dat we hierdoor hun kwaliteiten hoger op het veld teniet doen. Aantal infiltraties van Vetlessen kan volgens mij een stuk omhoog. Maar goed, ik ga er vanuit dat Deila een beter plan heeft als ik. ;)
Interessant punt over die intentie om hoog druk te zetten en Vetlesen en Onyedika die ver terugzakken. Vetlesen is inderdaad iemand die - als je zijn statistieken van vorige seizoenen bekijkt - veel "progressive carries" heeft. Concreet: met de bal aan de voet oprukken richting de goal van de tegenstander. Alleen komt dat er bij ons precies wat minder uit: hij heeft minder dribbels per wedstrijd, en minder key passes per wedstrijd dan bij zijn vorige team in de Europa League-matchen, maar haalt wél een hogere pass success rate; met andere woorden: hij legt bij ons tot nu toe minder risico in zijn passing. Of dat dan instructies zijn, of schrik om fouten te maken en daarom minder risico's durven nemen, geen idee, maar hij is voorlopig minder creatief bij ons dan vorige jaren.
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 223
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Zucht....waarom toch altijd achteruit en breed spelen tot aan mignolet...durven ze niet direct diep en snel spelen???
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Dikke chapeau met dit resultaat. Ongelooflijk dat wij als klein clubje konden standhouden tegen de aanhoudende druk van deze Europese topclub.
Met dit spelbeeld kan je trots zijn.

End sarcasm
Plaats reactie