wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Levi schreef: 27 nov 2023, 09:32 Wat ik niet begrijp is waarom we 4-3-3 spelen met 2 buiten spelers die geen flank aanvallers zijn.
Deila die koppig is, iets anders kan ik me niet bedenken.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Pica »

Peter schreef: 27 nov 2023, 09:29 Hij lijkt mij een grote groeimarge dan pakweg Kremme of Yaremchuk te hebben maar dan gaan we hem wel moeten coachen en tijd geven. Los daarvan snap ik toch niet goed hoe hij gescout is. Ik kan mij niet inbeelden dat je die technische mankementen niet ziet?
Gisteren een hele hoop van wie de bal van de voet sprong trouwens.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Peter schreef: 27 nov 2023, 09:29 Hij lijkt mij een grote groeimarge dan pakweg Kremme of Yaremchuk te hebben maar dan gaan we hem wel moeten coachen en tijd geven. Los daarvan snap ik toch niet goed hoe hij gescout is. Ik kan mij niet inbeelden dat je die technische mankementen niet ziet?
Als je 8 miljoen betaalt voor een speler, veronderstel je toch dat die direct een meerwaarde zal betekenen?!
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Tiki Taka schreef: 27 nov 2023, 11:16
Peter schreef: 27 nov 2023, 09:29 Hij lijkt mij een grote groeimarge dan pakweg Kremme of Yaremchuk te hebben maar dan gaan we hem wel moeten coachen en tijd geven. Los daarvan snap ik toch niet goed hoe hij gescout is. Ik kan mij niet inbeelden dat je die technische mankementen niet ziet?
Als je 8 miljoen betaalt voor een speler, veronderstel je toch dat die direct een meerwaarde zal betekenen?!
Ik wel, zonder enige twijfel.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3358
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Peter schreef: 27 nov 2023, 11:20
Tiki Taka schreef: 27 nov 2023, 11:16
Peter schreef: 27 nov 2023, 09:29 Hij lijkt mij een grote groeimarge dan pakweg Kremme of Yaremchuk te hebben maar dan gaan we hem wel moeten coachen en tijd geven. Los daarvan snap ik toch niet goed hoe hij gescout is. Ik kan mij niet inbeelden dat je die technische mankementen niet ziet?
Als je 8 miljoen betaalt voor een speler, veronderstel je toch dat die direct een meerwaarde zal betekenen?!
Ik wel, zonder enige twijfel.
Ik werd voor dit seizoen aangesproken over de toen nakende komst van Thiago door een maat die anderlechtsupporter is en die er normaal wel kijk op heeft, en die was eigenlijk best positief over hem, op basis van de twee matchen waarin hij hem aan het werk zag (Ludogorets tegen anderlecht vorig seizoen). Je kan zeggen dat de mauve standaarden de voorbije jaren gedaald zijn, maar goed :mrgreen:

Ik vind ook dat Thiago nog veel groeimarge heeft, en ik ga er vanuit dat onze scoutingcel ook die mening is toegedaan, ondanks zijn technische mankementen. Het type spits dat hij is kan ook nog heel lang progressie boeken, kijk naar Lukaku, bij wie velen pas heel recent zijn balaannames en kaatsing aanvaardbaar tot goed zijn beginnen vinden. Of kijk naar Giroud of Drogba bijvoorbeeld, die op hun 22e (leeftijd Thiago nu) nog in de Ligue 2 speelden.

Je kan m.i. ook niet zeggen dat Thiago hier nog niks heeft gepresteerd. Het is allemaal nog te veel net niet/ongelukkig, en te wisselvallig, maar hij heeft toch ook al 8 goals en 2 assists over alle competities, wat ook niet niks is. En niet onbelangrijk: om grote kansen te missen, moet je eerst zo'n grote kans "krijgen", en dat impliceert dat je op de goede plek staat. Op balbehandeling en afwerking kan vaak makkelijker getraind worden dan op natuurlijk gevoel voor ruimte/positiespel in de carré.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Dat hem technisch onvolmaakt is, daar kan ik beter mee leven dan de meeste. De hoeveelheid kansen die hem de nek omwringt... not so much.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3358
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Peter schreef: 27 nov 2023, 18:24 Dat hem technisch onvolmaakt is, daar kan ik beter mee leven dan de meeste. De hoeveelheid kansen die hem de nek omwringt... not so much.
Die twee hangen ook deels samen natuurlijk...
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3358
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Nusa terug bij de selectie voor Besiktas! Hopelijk volledig terug fit, zoniet geen risico nemen.
Ook Homma is erbij.

Hans is geschorst, dus hopelijk de kans om Vetlesen eens op de 10 te zien (hoewel ik denk dat Zinckernagel daar gaat spelen).
Sanders
Supersub
Berichten: 1108
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 28 nov 2023, 17:33 Nusa terug bij de selectie voor Besiktas! Hopelijk volledig terug fit, zoniet geen risico nemen.
Ook Homma is erbij.

Hans is geschorst, dus hopelijk de kans om Vetlesen eens op de 10 te zien (hoewel ik denk dat Zinckernagel daar gaat spelen).
Afgaande op wat ik dit seizoen al gezien heb van keuzes van Deila:
- Nusa of Skov fit (beiden gaan niet samen starten Deila kennende): Jutgla-Thiago-Skov/Nusa en Zinckernagel op 10 (positie van Jutgla ifv Nusa of Skov)
- Nusa en Skov niet fit genoeg om te starten: Jutgla-Thiago-Zinckernagel. Vetlesen op 10.

Ik verwacht het laatste want Deila lijkt mij in staat om achter de 10-positie te kiezen voor een dubbele buffer van Balanta/Onyedika/Nielsen.
Meijer is er wel weer bij, maar komt terug uit blessure. De Cuyper zal dus starten, en zoals we weten, is hij defensief iets minder solide. De dubbele pivot voor de verdediging kan dan links bijstand verlenen.

Laat we ons ook niet blindstaren op de heenmatch. We zaten toen nog in een relatief goede flow en scoorden nog gemakkelijk. We hadden in die match ook heel veel goede kansen en hadden altijd moeten winnen.
Helaas zorgde de knullige bal van Nielsen toen eigenlijk wat voor de kentering in onze moral en in ons spelbeeld.
Proberen ons voetbal op te leggen, maar met nuchterheid en werkkracht in balverlies; hetzij in de pressing, hetzij in de organisatie.

EDIT: in balbezit kan je een mooie wisselwerking wel krijgen op links: De Cuyper is opkomend sterk, bal in de loop; en met een goede voorzet.
Een linksbuiten die dan naar binnentrekt, kan de back meetrekken en voor ruimte zorgen. Een dubbele pivot op het middenveld kan dan de dekking verzorgen aan de linkse flank. Mooi in theorie, niet zo simpel in praktijk als je geen automatismen hebt.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Hebben we nog iets te winnen of verliezen deze match ? Is de groepswinst sowieso al binnen ?
Gebruikersavatar
Jens27
Profvoetballer
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 dec 2016, 14:16

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Jens27 »

Tiki Taka schreef: 29 nov 2023, 07:38 Hebben we nog iets te winnen of verliezen deze match ? Is de groepswinst sowieso al binnen ?
't zijn nog twee wedstrijden en hebben 3 punten op Bodo. All to play for wat groepswinst betreft...
:hupclub: :hupclub: :hupclub:
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Jens27 schreef: 29 nov 2023, 08:19
Tiki Taka schreef: 29 nov 2023, 07:38 Hebben we nog iets te winnen of verliezen deze match ? Is de groepswinst sowieso al binnen ?
't zijn nog twee wedstrijden en hebben 3 punten op Bodo. All to play for wat groepswinst betreft...
Laatste match thuis tegen Bodo nog als back up plan voor de groepswinst.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Ik verwacht Zinckernagel op de 10. Mogelijk zijn beste positie?
Sanders
Supersub
Berichten: 1108
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Sanders schreef: 29 nov 2023, 07:20
IsO schreef: 28 nov 2023, 17:33 Nusa terug bij de selectie voor Besiktas! Hopelijk volledig terug fit, zoniet geen risico nemen.
Ook Homma is erbij.

Hans is geschorst, dus hopelijk de kans om Vetlesen eens op de 10 te zien (hoewel ik denk dat Zinckernagel daar gaat spelen).
Afgaande op wat ik dit seizoen al gezien heb van keuzes van Deila:
- Nusa of Skov fit (beiden gaan niet samen starten Deila kennende): Jutgla-Thiago-Skov/Nusa en Zinckernagel op 10 (positie van Jutgla ifv Nusa of Skov)
- Nusa en Skov niet fit genoeg om te starten: Jutgla-Thiago-Zinckernagel. Vetlesen op 10.

Ik verwacht het laatste want Deila lijkt mij in staat om achter de 10-positie te kiezen voor een dubbele buffer van Balanta/Onyedika/Nielsen.
Meijer is er wel weer bij, maar komt terug uit blessure. De Cuyper zal dus starten, en zoals we weten, is hij defensief iets minder solide. De dubbele pivot voor de verdediging kan dan links bijstand verlenen.

Laat we ons ook niet blindstaren op de heenmatch. We zaten toen nog in een relatief goede flow en scoorden nog gemakkelijk. We hadden in die match ook heel veel goede kansen en hadden altijd moeten winnen.
Helaas zorgde de knullige bal van Nielsen toen eigenlijk wat voor de kentering in onze moral en in ons spelbeeld.
Proberen ons voetbal op te leggen, maar met nuchterheid en werkkracht in balverlies; hetzij in de pressing, hetzij in de organisatie.

EDIT: in balbezit kan je een mooie wisselwerking wel krijgen op links: De Cuyper is opkomend sterk, bal in de loop; en met een goede voorzet.
Een linksbuiten die dan naar binnentrekt, kan de back meetrekken en voor ruimte zorgen. Een dubbele pivot op het middenveld kan dan de dekking verzorgen aan de linkse flank. Mooi in theorie, niet zo simpel in praktijk als je geen automatismen hebt.
Skov reist niet mee naar Istanbul.
Tenzij hij Skoras uit zijn hoed tovert als flankaanvaller, verwacht ik dan de optie met Vetlesen op de 10.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

3-5-2 zou ook nog kunnen, al lijkt Deila meer fan van 4-3-3
Plaats reactie