IsO schreef: ↑29 apr 2024, 10:10
Courtois?
Tielemans heeft zich dit weekend geblesseerd aan de lies. 50 dagen voor het EK rijst natuurlijk de vraag of hij op tijd fit raakt.
De blessure van Tielemans zou wel meevallen.
Ik zal alvast een poging wagen, ervan uitgaande dat Courtois-Tedesco nooit meer goedkomt.
Ik ga ervan uit dat er geen grote verrassingen gaan zijn en we dus voornamelijk namen gaan terugzien die al tot de groep behoren; ook al zou ik persoonlijk misschien een paar andere namen kiezen. Verder is de opvatting van Tedesco met 4 achterin en met aanvallende vleugelspelers. De combinatie centraal op het middenveld en in de aanval lijkt telkens afhankelijk te zijn van de tegenstander.
Doelmannen:
Casteels - Sels - Kaminski - Bodart (4 spelers)
Woordje uitleg: Sels of Casteels mogen/zullen/kunnen eerste doelman zijn. Beiden hebben niet echt ontgoocheld. Sels heeft het voordeel dat hij vaker speelde deze campagne. Casteels misschien net iets meer talent. Bodart als vierde keeper omdat hij er al een paar keer is bijgehaald en ik de kans heel groot acht dat een vierde keeper meegaat.
Verdedigers:
Meunier - Castagne - Vertonghen - Faes - Theate - Debast - Deman (7 spelers)
Woordje uitleg: Je hebt een aantal polyvalente types die op meerdere posities uit de voeten kunnen. Theate, een CV, bewijst dat hij in het systeem als linksachter kan. Deman werd daar ook geprobeerd door Tedesco maar is defensief niet zo secuur als Theate. Castagne kan centraal in een driemansverdediging zijn streng trekken. Je kan ook switchen naar vleugelbacks met Meunier, Castagne en Deman.
Centrale middenvelders:
De Bruyne - Onana - Mangala - Tielemans - Vranckx - Vermeeren (6 spelers)
Woordje uitleg: Op Vranckx en Vermeeren na zijn het certitudes. Vranckx heeft mij nog niet kunnen bekoren, maar Tedesco lijkt een boon voor hem te hebben. Mangala heeft heel weinig gespeeld bij Lyon en Onana is naast de ploeg gevallen bij Dyche. Hoeft niet noodzakelijk een nadeel te zijn. Onana zijn kracht en lengte is een vergelijkbaar wapen zoals bij Fellaini. Vermeeren omdat Tedesco er ook fan van is.
Flankaanvallers:
Carrasco - Trossard - Bakayoko - Lukebakio - Doku (5 spelers)
Woordje uitleg: Ook hier verschillende profielen, van dribbelaars tot soort van spelmaker Trossard. Ook polyvalent: Trossard kan achter de spits en als valse 9 spelen; Carrasco kan een wingback zijn. Een Doku in vorm trekt sowieso twee verdedigers op zich, wat voor openingen kan zorgen voor anderen.
Centrale spitsen:
Lukaku - Openda - Batshuayi - De Ketelaere (4 spelers)
Woordje uitleg: Lukaku duidelijk nummer 1 en patron in deze selectie. Indien goed aangespeeld nog altijd een tank. Afhankelijk van de wedstrijdsituatie kan je verschillende profielen inbrengen. De Ketelaere kan ook op de flank of op de 10 in geval van nood.
De enige die ik zie wisselen in Tedesco zijn ogen zijn Keita <-> Vermeeren. Vermeeren speelt wel echt niets, maar dan nog.
Persoonlijk zou ik altijd Vanaken boven Vranckx en/of Vermeeren kiezen op dit moment. Vanaken is weer in vorm, heeft een neus voor infiltreren (sterk met de kop), is in mijn ogen nooit door een ondergrens gezakt bij de Duivels en heeft al een goede klik met de andere spelers.
Saelemaekers kan je nog in de weegschaal leggen met Lukebakio omdat die eerste duidelijk in vorm is en altijd iets onvoorspelbaars kan doen. Lukebakio duidelijk invaller momenteel bij Sevilla. Saelemaekers wel niet als fullback, wingback à la limite.
Ook persoonlijk zou ik De Cuyper boven Deman verkiezen, omdat hij voetballend beter is en een enorm goede linkervoet heeft. Deman past met zijn stijl wel beter in het concept van Tedesco.
Idealiter laat je ook iemand van de 5 flankaanvallers of De Ketelaere thuis voor een extra optie als centrale verdediger, maar ik zie niet direct wie. Mechele is weer secuur momenteel, maar is al jaren niet meer opgeroepen. Vandaar waarschijnlijk dat Onana als optie werd getest.
Bereidt u alvast voor op een resem analisten en journalisten die vinden dat Witsel en Alderweireld opgeroepen moeten worden.