wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
GraspopperFCB
Jeugdspeler

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door GraspopperFCB »

Club tegen my hometown in de beker 👍😁
Heretic
Tester

Bericht door Heretic »

Was toch weer raar gisteren. 15 minuten goed voetbal en dan weer achteruit kruipen. Wel heel blij met de drie punten … al paar jaar geleden op Kortrijk. Wat vonden jullie van Jashari <=> Oyendika.
Sanders
Supersub

Bericht door Sanders »

Heretic schreef: 15 sep 2024, 22:23 Was toch weer raar gisteren. 15 minuten goed voetbal en dan weer achteruit kruipen. Wel heel blij met de drie punten … al paar jaar geleden op Kortrijk. Wat vonden jullie van Jashari <=> Oyendika.
Ik heb de match op mijn gsm moeten volgen, tijdens een walking dinner, dus ik heb zeker niet alles in detail gezien:

Ik vond het in het eerste kwartier echt goed. Kortrijk raakte bij wijze van spreken geen bal. We dwongen hen in de fout te gaan.
Maar nadien het weerkerend fenomeen: de greep over de match loslaten, bal aan de tegenstander laten, inzakken en zelfs geen druk op de bal meer ontwikkelen. Ik hoorde het zelfs Vanhaezebroeck zeggen in de stukken dat ik het geluid kon verstaan.
We waren het weer wat aan het zoeken en met de malchance van vorig seizoen hadden we misschien wel nog een dom doelpunt geslikt voor rust op één of andere manier.
Je denkt dan dat ze na de rust scherp willen buitenkomen, in de hoop dat ze KVK het gevoel willen geven dat het geen zin heeft om te proberen. Maar nee, meer van hetzelfde inzakken en afwachten.

Ik heb te weinig specifiek op Jashari gelet. Dat hij mij niet opviel, is misschien een goed teken?
Onyedika leek wel bepalender in zijn invalbeurt, maar dan was Kortrijk echt vooruit aan het pressen en werd de ruimte centraal op het middenveld groter, waardoor hij kon wegdraaien én zijn gekende passes kon geven.
Ik vond Vetlesen weer hard worstelen met zichzelf. Hij had heel veel ambetante foutjes nodig om zijn tegenstanders, vaak Kadri, af te stoppen. Desondanks kwam hij een paar keer uitstekend in positie voor doel, wat toont dat hij daar gevoel voor heeft, maar verkwanselt hij die kansen. Ik ben nochtans een believer van Vetlesen.

Ik ben ook heel blij voor Talbi dat hij net op Kortrijk zijn doelpuntje pakt.

Is er iemand die specifiek op Romero heeft gelet? Leek mij ook niet in de problemen te komen zoals in het begin van het seizoen?
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

Heel erg zuur. Kansen genoeg, niet afmaken en er dan - overdreven - drie rond de oren krijgen, met ook een lichte strafschop. Hopelijk een leerschool voor de jonge gasten, maar zeker dingen gezien om op te bouwen.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Typische match waarvan je weet dat je het deksel op de neus gaat krijgen als er niet gescoord wordt.
Super Onyedika ook weer gezien vandaag.
Seys ook heel goed. De twee goals vallen ook jammer genoeg op zijn kant, meteen nadat hij eraf gegaan is.
Levi
A-kern

Bericht door Levi »

Wat mij betreft gewoon een goed club gezien maar in de cl moet je je momenten pakken want anders krijg je deksel op de neus. Jammer maar wat mij betreft blij met de prestatie.
Onyedika weergaloos en als skov met deze motivatie eens in de eigen competitie zou aantreden..
maartendr81
Belofte

Bericht door maartendr81 »

ik denk dat we met de huidige loting sowieso als weinig kans maken dus die drie tegendoelpunten storen mij niet zo. En al zeker niet als we bij momenten de betere ploeg waren. Sabbe heeft wel nog wat ritme nodig. dat was ook duidelijk bij de tegendoelpunten. En jutgla mocht ook wat meer inzet tonen naar mijn inziens. Maar voor de rest zéér tevreden.
Sanders
Supersub

Bericht door Sanders »

Zoals iedereen ben ik ook zeer blij met onze prestatie, vooral dan die eerste 75 minuten.
De eerste minuten waren full gass van Dortmund, met veel positiewissels. Waardoor het voor ons wat zoeken was.
Skov had er duidelijk zin in, want hij volgde plichtsbewust zijn mannetje en stond de eerste minuten vaker rechtsachter dan rechtsvoor.
Nadien herstelde het evenwicht zich wat en voetbalden we echt goed mee.
Onyedika, Skov en Ordonez waren echt goed. Onyedika toont echt dat hij moeiteloos met dat niveau meekan. Vanaken, Mechele en Tzolis waren hun standvastige zelve.
De Cuyper toont waarom hij Rode Duivel is. Seys deed het ook goed. Vetlesen vond ik ook zeer nuttig, maar hij scoort toch o zo moeilijk dit jaar.
Nillson had het echt lastig, ondanks dat Sule en Schlotterbeck ook niet van de snelsten zijn en de draaicirkel hebben van een vrachtwagen.
Aan Jutgla heb ik mij echt geërgerd, met als dieptepunt zijn wilde trap op het einde. Die loopt echt te mokken dat hij een bankzittersstatuut heeft.

Helaas was het inderdaad zo'n match waarbij je goed meedoet, zelfs grote kansen hebt, maar dan toch het deksel op de neus krijgt. Zoals jullie hierboven zeggen: in de CL moet je de momenten grijpen en dat hebben we niet gedaan.
Uiteindelijk lijkt het een zware uitslag, mede door een vederlichte strafschop waarbij de VAR niet durft ingrijpen.

Jammer, want bvb een Celtic, Bologna (wat leeggelopen na vorig jaar) en Sparta Praag pakken wel al punten en een goed gevoel dat ze kunnen meepakken in de rest van de campagne. Ik ken uiteraard niet elke ploeg zijn traject, maar nu wordt het wel heel erg moeilijk voor ons om door te stoten... En het was al een zware loting.
Tiki Taka
Sterspeler

Bericht door Tiki Taka »

Meer dan verdienstelijk Club schiet zichzelf in de voet, door de gecreëerde kansen niet te scoren.
Ik vond de meesten echt een goeie match spelen.
Onyedika was op CL niveau, net als Seys, Mechele, De Cuyper en Skov.
Jammer dat we geen topper op de nr. 8 hebben lopen, dat zou anders wat geven, zo`n middenveld.
Jutgla vond ik heel zwak invallen, die zit in een enorme grote vormdip.

Benieuwd wat het tegen Gent zondag zal worden.
Sanders
Supersub

Bericht door Sanders »

Opgestaan deze ochtend en nog niet goed beseffend wat ik gisteren nu eigenlijk gezien heb.
Hoe kunnen we onszelf toch weer zo tekort doen?
We speelden echt nog goed, gezien de match van woensdag met de mentale opdoffer op het einde.
Gent deed niet mee en moest zich beperken tot gaten dichtlopen en de linies gesloten houden. Ze kwamen er amper uit.
En toch ga je met 0-2 de rust in, en nog voor je goed en wel neerzit is het 0-3. Skov scoort dan meteen tegen, een lichte opflakkering van hoop.
Zelfs bij de 2-4 van Nilsson denk je dat het nog kan. Zo een match was het.
Maar dan deed Hayen iets heel vreemds in mijn ogen.
Nilsson en Tzolis eraf. Seys naar linksbuiten en Skoras rechtsachter. Ideaal om voorzetten te pompen denk je dan, maar je speelt met Vermant in de punt dan...
Het werd dan wat chaos in ons samenspel waardoor het meer op enthousiasme werd, dan gestructureerd.

Zwak verdedigen en zwak afwerken kost ons deze match. Als je alle metrics voorlegt aan iemand die de match niet heeft gezien, duidt hij Club aan als winnaar.
Afhankelijk van de bron was de xG-score +/- 3-2 voor ons. We hebben veel meer grote kansen gehad. En toch...
Uiteraard speelt de keeper van de tegenstander net weer tegen ons zijn match van het jaar (Warleson is ook zo ene); en heeft Gandelman één van die dagen dat hij scoort als hij voor de goal komt want anders zie je hem niet.

Dit is echt moeilijk om te plaatsen. Zo frustrerend. Maar we blijven wel met 13/24 achter; mee in het pelotonnetje achter Genk, maar wel al op 6 punten.
Een Genk dat niet Europees voetbalt, maar wel frivool speelt. Ondanks dat ik tevreden was van de inzet en het spelbeeld, is er toch nog veel werk voor Hayen.

Dit was het momentum van de match...
Afbeelding
maartendr81
Belofte

Bericht door maartendr81 »

Ondanks het feit dat het tegen Gent is dat we dit meemaken, maak ik mee geen zorgen. Toegegeven. Gisteren was het een serieuze desillusie. Ik werk zelf in Gent en dacht na 30 minuten al aan hoe tof het zou zijn om maadag naar bureau te gaan. Geen haar op mijn hoofd dat er aan dacht dat we die match gingen verliezen. Maar kijk... het draaide anders uit. Maar net daarom stoort het mij niet. We speelden tot aan de vervanging gewoonweg goed. Naar mijn inziens zat ook alles tegen voor ons en mee voor gent. Zo'n wedstijden doen zich nu eenmaal voor.

Wat betreft de ingrepen van Hayen ben ik het eens. Nadien zat er geen structuur meer in. En ballen pompen met jutgla en Vermant is inderdaad ook niet the way to go. Maar ergens kan ik Hayen zijn redenering wel volgen. Je moet nog minstens 2 doelpunten maken en dus wil je het tempo hoog houden en veel druk zetten. Frisse spelers die er voor gaan (zoals Vermant) lijken dan misschien de oplossing. Laten we dit leergeld noemen van een jonge trainer.

Waar ik me wel aan frustreer is de laksheid op onze velden tegenover onsportief gedrag. Het is zeker niet alleen Gent en zelfs wij doen dit als we onder druk staan. Maar naar de voetbalvreugde is dit gewoonweg schandalig. je mag van mij professionele fouten maken en tijd rekken (we noemen dit dan volwassen spelen) maar de leiding zou dit ook zo moeten inzien en onmiddellijk bestraffen. Het is dan aan de speler in kwestie om de afweging te maken of het noodzakelij is om op zo'n manier een gele kaart te nemen. Maar niets doen en dit spelletje 30 minuten (eignelijk 90 want Gent was al van in het begin het tempo eruit aan het halen) toelaten gaat er wel over.
GraspopperFCB
Jeugdspeler

Bericht door GraspopperFCB »

Weer geen siquet in de selectie ?
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler

Toch nooit rood dit ?
Is trouwens niet met 2 voeten tegelijkertijd vooruit.
Een slecht uitgevoerde tackle, dat wel.
Maar nauwelijks intensiteit ook.
Laatst gewijzigd door vanGentmaarvoorClub op 27 sep 2024, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Levi
A-kern

Bericht door Levi »

vanGentmaarvoorClub schreef: 27 sep 2024, 22:05 Toch nooit rood dit ?
Is trouwens niet met 2 voeten vooruit.
Brengt de fysieke integriteit van de tegenstander niet in gevaar dus geen rood voor mij.
Los daarvan was het ervoor al echt te weinig helaas.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler

Levi schreef: 27 sep 2024, 22:07
vanGentmaarvoorClub schreef: 27 sep 2024, 22:05 Toch nooit rood dit ?
Is trouwens niet met 2 voeten vooruit.
Brengt de fysieke integriteit van de tegenstander niet in gevaar dus geen rood voor mij.
Los daarvan was het ervoor al echt te weinig helaas.
Da’s waar maar daarom moet de scheids geen rood trekken :-)
We zijn ook weer niet efficiënt genoeg, net als afgelopen zondag
Plaats reactie