wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Sanders
Supersub

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Heretic schreef: 23 okt 2024, 22:36 In de aanval teren we bijna volledig op Tzolis. Skoras en Talbi zijn voor mij gewoonweg ( nog ) niet het niveau van Club. Skov is hopeloos uit vorm.
Nilsson zou eigenlijk onze tweede spits moeten zijn ( breekijzer ) . Eerste spits ontbreekt daar echt.
Middenveld kunnen we kort zijn : te plat , spelen voorlopig niet als een geheel , scoren niet en je hebt geen deftige wissels en vooral geen top 8. Verdediging ok , ook al heb je nog altijd geen deftige 4. En Mignolet mag eens stoppen met zijn Fc de kampioenen geklungel. Onze sportief manager mag dringend eens uit een ander vaatje gaan tappen en wat deftige transfers realiseren nadat je zoveel tientallen miljoenen binnengekregen hebt om dan zo een onhomogene kern samen te stellen met gewoon te weinig kwaliteit voor de miljoenen die ze uitgegeven hebben.
Deze zin toch even nuanceren!
Madou zei een tweetal weken geleden in De Klokke Podcast dat Club die uitgaande transfers nodig heeft want het maakt structureel verlies in zijn huidige vorm. Daarom dat een nieuw stadion zo hard nodig is.
Het is dus niet zomaar dat je de 30+ miljoen van Thiago bvb integraal kan spenderen aan nieuwe inkomende transfers.
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

Tiki Taka schreef: 24 okt 2024, 09:39
Heretic schreef: 23 okt 2024, 22:36 In de aanval teren we bijna volledig op Tzolis. Skoras en Talbi zijn voor mij gewoonweg ( nog ) niet het niveau van Club. Skov is hopeloos uit vorm.
Nilsson zou eigenlijk onze tweede spits moeten zijn ( breekijzer ) . Eerste spits ontbreekt daar echt.
Middenveld kunnen we kort zijn : te plat , spelen voorlopig niet als een geheel , scoren niet en je hebt geen deftige wissels en vooral geen top 8. Verdediging ok , ook al heb je nog altijd geen deftige 4. En Mignolet mag eens stoppen met zijn Fc de kampioenen geklungel. Onze sportief manager mag dringend eens uit een ander vaatje gaan tappen en wat deftige transfers realiseren nadat je zoveel tientallen miljoenen binnengekregen hebt om dan zo een onhomogene kern samen te stellen met gewoon te weinig kwaliteit voor de miljoenen die ze uitgegeven hebben.
Het verval in niveau van Jutgla is opzienbarend, hoe goed die was in de CL, zo slecht is hij nu. Bovendien komt deze speler het beste tot zijn recht in een 2spitsen systeem, als zwerver rond een targetspits. Voorts zijn er teveel jongens die (nog) geen meerwaarde zijn voor de A ploeg zoals ; Talbi, Vetlesen, Skoras, Vermant, ...
Ik reken daar eigenlijk ook Skov bij, die maar 1 op de 2 of 3 matchen er echt zin in heeft.
Een topper op de nr.8 ontbreekt ook, waar Vetlesen teleurstelt. Romero is alsnog niet de verhoopte leider in de defensie.
Wat mij betreft zijn van de nieuwkomers enkel Tzolis, Nilsson en Jashari versterkingen gebleken totnogtoe.
Jutglà mist inderdaad scherpte, maar is ook gewoon geen diepe spits voor een systeem met 1 centrumspits. Dat was hij vorig seizoen en dat ervoor ook niet. Rendeerde twee seizoenen terug uitstekend in de CL naast harde werker Sowah, en rendeerde ook vorig seizoen, dan min of meer vanop de positie van Tzolis nu, in steun van Thiago. Als je met Tzolis op links speelt en Jutglà centraal, zou ik er op rechts Skorás durven op zetten. Die is niet vies van pressen en meters maken, en zou het Jutglà in mijn ogen makkelijker kunnen maken. Maar als Nilsson fit is, dan is het volgens mij kiezen tussen Jutglà of Tzolis op linksbuiten, en dan zal die laatste wellicht altijd de voorkeur krijgen. Misschien speelt dat ook wel in het hoofd van Ferran.

Wat Romero betreft, we wilden allemaal graag een voetballende linksvoetige CV met leiderschapskwaliteiten, maar da's makkelijker gezegd dan gedaan. Een leider kopen is trouwens bijzonder moeilijk. Die komt altijd terecht in een bestaande groep met bestaande verhoudingen en dynamieken. Hij is ook geen Vertonghen of Alderweireld die toekwamen bij mauve respectievelijk de nekken van 't stad en daar onmiddellijk gezag afdwongen in de kleedkamer door hun persoonlijkheid en hun rijkgevulde carrières in topcompetities en bij de Duivels. Het kán dus dat hij een leider is, maar dat het tijd nodig heeft om te groeien, net zoals Vormer hier bij zijn aankomst niet direct de grote man en captain werd. Zo'n Romero komt dan nog uit een niet-Europese competitie en heeft dus op sportief vlak maar ook op taal- en cultureel vlak wellicht wel wat aanpassing nodig. Ik heb van hem tijdens zijn beperkte speelminuten zeker al een paar dingen gezien die me aanstonden, maar ik denk niet dat we de échte Romero hier al te zien kregen.
Heretic
Tester

Bericht door Heretic »

Sanders schreef: 24 okt 2024, 09:55
Madou zei een tweetal weken geleden in De Klokke Podcast dat Club die uitgaande transfers nodig heeft want het maakt structureel verlies in zijn huidige vorm. Daarom dat een nieuw stadion zo hard nodig is.
Het is dus niet zomaar dat je de 30+ miljoen van Thiago bvb integraal kan spenderen aan nieuwe inkomende transfers.
37 miljoen Thiago ( niet echt vervangen voor mij ) , 30 miljoen Nusa ( niet vervangen want ik zie Tzolis als vervanger van Zinckern. ) , 35 miljoen minstens voor huidige CL=> als je dan ziet wat we aantrekken. Vind ik vree teleurstellend. Nog altijd blijven 2/4/8 en 9 niet of niet tegoei ingevuld.
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

Heretic schreef: 24 okt 2024, 18:52
Sanders schreef: 24 okt 2024, 09:55
37 miljoen Thiago ( niet echt vervangen voor mij ) , 30 miljoen Nusa ( niet vervangen want ik zie Tzolis als vervanger van Zinckern. ) , 35 miljoen minstens voor huidige CL=> als je dan ziet wat we aantrekken. Vind ik vree teleurstellend. Nog altijd blijven 2/4/8 en 9 niet of niet tegoei ingevuld.
Thiago ==> Nilsson. Niet helemaal hetzelfde type, maar zeggen dat er geen vervanger is gehaald, is de waarheid toch geweld aandoen.

Of Tzolis de vervanger is van Nusa of Zinckernagel is eigenlijk niet relevant. Feit is dat hier een goeie nieuwe linksbuiten staat. Daarnaast hebben we Skov, Skoras en Talbi voor de flanken, en toonde Jutglà (onder meer) vorig seizoen dat hij, in steun van een centrumspits, ook efficiënt kan zijn op linksbuiten. Onze technische staf zal van oordeel geweest zijn dat dat genoeg was. Zinckernagel is trouwens bij mijn weten nog niet verkocht en zou dus in theorie nog kunnen terugkeren.

Wat de 2 (rechtsback) betreft, moest er iemand bij én kwam er iemand bij. Ik had zelf graag een wat meer ervaren type zien komen als doublure voor de talentrijke Sabbe, maar toen de naam "Siquet" opdook, was ik toch blij. Ik had - net als velen met mij - wel verwacht dat die sneller aan de oppervlakte ging komen. Doordat hij dat niet deed, en doordat Sabbe out was, kon Seys zijn kans grijpen en zich (tegen zijn voet spelend) verrassend snel ontwikkelen op die positie. De plaatsjes zijn daar duur, en er moet zeker niemand meer bij op dit moment.

Wat de 4 betreft moest er iemand bij én kwam er iemand bij, met Romero. Die heeft duidelijk nog tijd nodig, maar hem nu al afschrijven lijkt me nogal voorbarig.

Wat de 8 betreft, is het inderdaad wat zoeken, maar met Jashari haalden we een 6 die zich spiegelt aan (landgenoot en ploegmaat bij de Zwitserse nationale ploeg) Xhaka, en ik zie wel wat gelijkenissen (qua grote motor, omgaan met pressing,...). Ik denk dat Jashari wel eens een Vormerke zou kunnen doen (van 6 vervellen naar box-to-box 8). Daarnaast hebben we dan nog Vetlesen, die ik nog steeds een talent vind, ook al komt het er (nog) niet altijd uit. Zijn eindproduct kan beter, en ook defensief kan hij nog beter worden in de duels, qua decision making (minder fouten maken) en zeker qua omgaan met pressing. Maar het loopvermogen, de technische bagage, de grinta en de vista in de opbouw zijn er wel wat mij betreft.

Nielsen heeft, met zijn loopvermogen, werkkracht, infiltraties en kwaliteiten in de omschakeling zeker zijn waarde in de kern, hoewel zijn percentage geslaagde passes mij toch een doorn in het oog blijft voor een 8.

Kortom: allemaal toch weer wat genuanceerder dan het hier wordt voorgesteld.
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

We waren meer dan baas gisteren. En toch: als Zanka die bal binnen legt, pakken ze ons alsnog 2 punten af. Opnieuw: efficiëntie, efficiëntie, efficiëntie. Maar wel blij met de manier waarop we mauve thuis eigenlijk min of meer van de mat speelden.
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

Geen Mignolet, De Cuyper, Ordoñez, Seys, Tzolis of Vetlesen in de selectie voor de bekerwedstrijd van vanavond. Siquet en Meijer zijn er wel (terug) bij. Misschien ook het moment om Romero en/of Spileers nog eens wat speelminuten te gunnen.

Wedstrijd live op TV te volgen, op VTM 2, vanaf 20:10
Sanders
Supersub

Bericht door Sanders »

Ik weet dat het maar tegen Belisia Bilzen was (1e Amateur), maar ik ben toch echt tevreden van de match.
Overall ga ik er niet teveel belang aan hechten, want achteraf gezien was het niet meer dan een goede oefenmatch.
Maar toch waren er heel wat leuke dingen om te zien:
- Skov die niet moet verdedigen en mag zwerven (en er zin in heeft) is een plezier voor het oog
- Jutgla die 2x scoorde en je zag dat het hem vertrouwen gaf (zeker de manier waarop hij bij de tweede rond de keeper gaat met een vlotte beweging)
- Nielsen die gretig was en zich wou tonen
- Onyedika die bewijst ook geconcentreerd te kunnen zijn in "kleine" matchen
- Siquet en Sabbe kunnen een meerwaarde zijn
- Een goaltje bij de rentree van Nilsson
- Een goaltje en twee assist bij de rentree van Meijer
- Jackers die veel rustiger en vlotter kan meevoetballen

"Minpuntjes" waren voor mij Skoras en Romero.
Skoras had het opnieuw lastig om zich te manifesteren. Zijn doelpunt deed hem wel merkbaar deugd.
Romero was de eerste helft te "enthousiast" om met bal aan de voet in te schuiven. Iets wat ik op zich toejuich, maar hij heeft te vaak net die baltoets te veel of te ver van de voet, waardoor hij dom balverlies heeft. Hij leek mij dat de tweede helft veel beter onder controle te hebben.
Je ziet wel dat het inschuiven met bal aan de voet er zowel bij Romero als Spileers ingebakken zit. Veel meer dan bij Ordonez en Mechele.

Maar zoals gezegd: ik hecht er uiteindelijk weinig waarde aan. Kwalificatie is belangrijk, we hebben een goede match gespeeld met een goed baltempo. Voor hetzelfde geld had het al na een half uur kunnen uitmonden in een saai potje wandelvoetbal gezien het niveauverschil.

Wel een zeer mooi doelpunt van Sam Valcke! Van zo'n doelpunten droom je als speler.
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 31 okt 2024, 07:00 Ik weet dat het maar tegen Belisia Bilzen was (1e Amateur), maar ik ben toch echt tevreden van de match.
Overall ga ik er niet teveel belang aan hechten, want achteraf gezien was het niet meer dan een goede oefenmatch.
- Skov die niet moet verdedigen en mag zwerven (en er zin in heeft) is een plezier voor het oog
- Jutgla die 2x scoorde en je zag dat het hem vertrouwen gaf (zeker de manier waarop hij bij de tweede rond de keeper gaat met een vlotte beweging)

Skoras had het opnieuw lastig om zich te manifesteren. Zijn doelpunt deed hem wel merkbaar deugd.
Romero was de eerste helft te "enthousiast" om met bal aan de voet in te schuiven. Iets wat ik op zich toejuich, maar hij heeft te vaak net die baltoets te veel of te ver van de voet, waardoor hij dom balverlies heeft. Hij leek mij dat de tweede helft veel beter onder controle te hebben.
Je ziet wel dat het inschuiven met bal aan de voet er zowel bij Romero als Spileers ingebakken zit. Veel meer dan bij Ordonez en Mechele.

Maar zoals gezegd: ik hecht er uiteindelijk weinig waarde aan. Kwalificatie is belangrijk, we hebben een goede match gespeeld met een goed baltempo. Voor hetzelfde geld had het al na een half uur kunnen uitmonden in een saai potje wandelvoetbal gezien het niveauverschil.

Wel een zeer mooi doelpunt van Sam Valcke! Van zo'n doelpunten droom je als speler.
Grotendeels mee eens!

Skorás forceerde soms wat, maar scoorde niet alleen, maar gaf ook een hele mooie pre-assist met een goeie doorsteekbal op Meijer, als ik me niet vergis. Ook al was het "maar" tegen een ploeg uit eerste amateur, ben ook ik blij met wat ik gisteren zag. Focus bij basisspelers als Onyedika die de laatste weken wat in vraag worden gesteld, opnieuw een goeie Jashari, en grinta en de wil om zich te tonen bij zij die net terug zijn uit blessure en/of tot nu toe minder aan spelen toekwamen. Onze kern liet zien dat er kwaliteit is in de breedte en dat iedereen zijn bijdrage kan leveren indien er op hen een beroep wordt gedaan.
Peter
A-kern

Bericht door Peter »

Sanders schreef: 31 okt 2024, 07:00 Ik weet dat het maar tegen Belisia Bilzen was (1e Amateur), maar ik ben toch echt tevreden van de match.

Skoras baart mij zorgen. Ik had echt gehoopt dat die stappen ging zetten na zijn goeie playoffs verleden seizoen maar voorlopig lijkt hij eerder te kort te komen. Die missers tegen Union en anderlecht waren onbegrijpelijk voor iemand met zijn traptechniek.

ps: I'm back bitches!
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

Peter schreef: 31 okt 2024, 17:51

Skoras baart mij zorgen. Ik had echt gehoopt dat die stappen ging zetten na zijn goeie playoffs verleden seizoen maar voorlopig lijkt hij eerder te kort te komen. Die missers tegen Union en anderlecht waren onbegrijpelijk voor iemand met zijn traptechniek.

ps: I'm back bitches!
Welcome back! het forum kan wel wat actieve leden gebruiken :thumbb:
Duffman
Invaller

Bericht door Duffman »

In de volgende ronde 30 graden :hide:
“Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion.”
- Michael Jordan -
Peter
A-kern

Bericht door Peter »

Vervelende verplaatsing maar eentje waarvan je verwacht dat we hem tot een goed einde brengen.
Peter
A-kern

Bericht door Peter »

Gaan zien vandaag, tussen het thuis publiek. Een zeer zwak club brugge gezien. Jashari en Sabbe goed, aanvallend compartiment zeer zwak, ook Hans zakte door de ondergrens.
Birger had altijd rood moeten zien. Real time was het al duidelijk dat het om een schandalige fout ging, in vertraging mij al helemaal een raadsel hoe var hier geen rood geeft.
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

Artikel in HNB:
[spoiler]
“De spelers bouwden niet zomaar een feestje dat tot in de perszaal te horen was”: onze Club Brugge-watcher ziet het vertrouwen groeien bij de landskampioen

Was die gevleide 0-1-zege tegen OH Leuven nu de ideale generale repetitie voor Club Brugge richting Aston Villa of niet? Een poging tot antwoord van onze Club Brugge-watcher. “Onze man voor OHL keek verbaasd op - dat had hij nog geen enkel team horen doen.”

Valerie Van Avermaet
Gisteren om 10:00

“We zijn op dit moment meer realist dan voetbalromanticus.” Dat vertelde iemand die mee aan de knoppen zit bij Club Brugge ons enkele weken geleden. Blauw-zwart had op dat moment net twee op negen gepakt in de competitie en was in eigen huis niet verder geraakt dan een gelijkspel tegen Union. Onder andere de sterke eerste helft tegen AA Gent, die resulteerde in een pijnlijke 2-4-nederlaag, zinderde toen nog na.

Bij Club Brugge waren ze het beu om goede wedstrijden te spelen, maar op het einde wel met lege handen achter te blijven. Daar kochten ze niks mee. De voetbalromantici konden dus even de kast in. Vooral de drie punten primeerden plots in de Brugse catacomben. De manier waarop die behaald zouden worden, was bijzaak. Dat werd ook zo aan trainer Nicky Hayen gezegd. Meer nog, het was het belangrijkste topic dat hij toen op zijn bord kreeg tijdens zijn wekelijks gesprek met het Brugse bestuur. Het woord “klinisch” viel eveneens in diezelfde periode. De vele kansen die Club de nek omwrong, zorgden immers ook voor frustratie.

Drie speeldagen in de Jupiler Pro League later heeft Club Brugge een reeksje neergezet met negen op negen. Met dank aan een klinische zege op het veld van OH Leuven. Het was bij momenten – zeker in de eerste helft - om van in slaap te vallen, maar Club Brugge trok de zege op efficiënte wijze over de streep. Skov Olsen had zelfs genoeg aan een halve kans om te scoren en aan de overkant strandde een kopbal van Kurucay op de lat. Voor één keer zat het wel eens mee voor blauw-zwart, dat dit seizoen tot dusver dus niet altijd kreeg wat het verdiende. Het kan verkeren.

Feestje
In de coulissen van het King Power at den Dreef-stadion bouwden de Club-spelers na afloop een feestje dat tot in de perszaal te horen was. Onze OHL-watcher keek verbaasd op - zo een vreugde had hij in het verleden nog nooit gehoord. Het doet bij blauw-zwart dus zichtbaar deugd dat ze weer bovenin het klassement meedraaien. Zowel Simon Mignolet als Hayen kwam even later vertellen dat ze bijzonder tevreden zijn met de zege. Wie zijn wij om hen tegen te spreken? Oké, het was allesbehalve een sublieme wedstrijd van Club, maar wie herinnert zich op het einde van het seizoen nog hoe die zege op Leuven tot stand kwam? Hayen en zijn staf doen op dit moment gewoon wat ze moeten doen: winnen.

In dat opzicht is dit toch een opsteker richting de Champions League-wedstrijd woensdag tegen Aston Villa. Met een clean sheet op zak - dat was toch alweer geleden van Sturm Graz begin oktober - en het besef dat het geluk ook eens aan Brugse zijde kan staan, is het vertrouwen duidelijk gegroeid. Club Brugge krikte op zeven dagen tijd het vertrouwen trouwens nog meer op door ook te winnen van aartsrivaal anderlecht en een doelpuntenfestijn te houden in de beker tegen Belisia Bilzen.

En of die 0-1-zege tegen OH Leuven nu wel of niet een goede generale repetitie was voor Aston Villa? Bij Club wilden ze er uiteindelijk niet te diep op ingaan omdat de Champions League een ander niveau en een andere competitie is, maar wij denken alvast van wel. Zeker omdat Club in de vorige drie wedstrijden in het Champions League telkens sterk voor de dag kwam. Alleen de efficiëntie ontbrak toen. En wat die uitspraak in het begin van ons artikel betreft: uiteráárd wil het bestuur van Club Brugge goed voetbal zien, maar door de gemiste seizoenstart lag de prioriteit daar gewoon even niet. Nu de punten wel weer volgen, kan de focus stilaan opnieuw naar het geleverde spel.
Peter
A-kern

Bericht door Peter »

Wowowowow.
Plaats reactie