[30.] Ardon Jashari

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
IsO
Sleutelspeler

[30.] Ardon Jashari

Bericht door IsO »

ARDON JASHARI NAAR CLUB BRUGGE

Ardon Jashari tekent een contract tot 2028 bij Blauw-Zwart.

Jashari (21) is de eerste ‘zomertransfer’ van Club. De 21-jarige Zwitser komt over van FC Luzern waar hij kapitein is. De verdedigende middenvelder was dit seizoen al goed voor 6 doelpunten en 4 assists. De jeugdinternational maakte vorig jaar zijn debuut voor de hoofdmacht van de Zwitserse nationale ploeg. FC Luzern staat op dit moment 7e in de Zwitserse hoogste klasse, de Super League.
Welcome Ardon!
Levi
A-kern

Re: [.] Ardon Jashari

Bericht door Levi »

Hopelijk kan hij onze 6 positie invullen waar we toch al hele tijd zoeken naar een onbetwistbare oplossing. Wie was voor jullie onze laatste echte topper op die positie? Rits-vormer was een andere oplossing. In mijn hoofd denk ik nu terug aan nakamba die ik echt sterk vond.
HeervanBiesen
A-kern

Bericht door HeervanBiesen »

Levi schreef: 03 apr 2024, 18:35 Hopelijk kan hij onze 6 positie invullen waar we toch al hele tijd zoeken naar een onbetwistbare oplossing. Wie was voor jullie onze laatste echte topper op die positie? Rits-vormer was een andere oplossing. In mijn hoofd denk ik nu terug aan nakamba die ik echt sterk vond.
In een Leko-tijdperk vond ik Balanta geweldig. In de zin dat hij recupereert en aan de rem durft trekken. Het was zo de irritante speler, die het de tegenstander moeilijk maakte en hen spel belemmerde.

Naka was wel conditioneel een monster 🙂
Tiki Taka
Sterspeler

Bericht door Tiki Taka »

Levi schreef: 03 apr 2024, 18:35 Hopelijk kan hij onze 6 positie invullen waar we toch al hele tijd zoeken naar een onbetwistbare oplossing. Wie was voor jullie onze laatste echte topper op die positie? Rits-vormer was een andere oplossing. In mijn hoofd denk ik nu terug aan nakamba die ik echt sterk vond.
Ik herinner me dat na het stoppen van Simons er vele jaren een zoektocht was naar een goede opvolger op de nr.6 en Nakamba was toen eindelijk een goede match.
Tiki Taka
Sterspeler

Bericht door Tiki Taka »

Deze Ardon Jashari, een jonge gast van 21 jaar met al de nodige (internationale) ervaring en overal kapitein geweest, een leidersfiguur dus.
Dit lijkt me een goede zet van Club.
Jens27
Profvoetballer

Bericht door Jens27 »

Dit leest goed ja. Vroeg huiswerk doen is altijd goed. Talentvolle jongen wat in de visie past maar terwijl al mooie adelbrieven en een directe versterking. Benieuwd naar deze.
:hupclub: :hupclub: :hupclub:
maartendr81
Belofte

Bericht door maartendr81 »

Vroeg je huiswerk doen is zeker goed, maar vinden jullie het ook niet wat raar dat we weer aan het inkopen zijn (Jashari en eventueel al Tytens en Otele) nog voor we een T1 hebben? Ik heb het gevoel dat we nog steeds niet volledig geleerd hebben uit de laatste twee jaar sinds het bestuur beweerde dat een T1 niet zo belangrijk is zolang er een goede structuur is.
Heretic
Tester

Bericht door Heretic »

maartendr81 schreef: 04 apr 2024, 09:01 Vroeg je huiswerk doen is zeker goed, maar vinden jullie het ook niet wat raar dat we weer aan het inkopen zijn (Jashari en eventueel al Tytens en Otele) nog voor we een T1 hebben? Ik heb het gevoel dat we nog steeds niet volledig geleerd hebben uit de laatste twee jaar sinds het bestuur beweerde dat een T1 niet zo belangrijk is zolang er een goede structuur is.
Tytens is voor Club Nxt en was geen basisspeler bij jong PSV heb ik gehoord , Otele zijn we volgens de media afgehaakt …
IsO
Sleutelspeler

Re: [30.] Ardon Jashari

Bericht door IsO »

https://www.facebook.com/share/v/egYns8d4tEfPYh62/
Precies toch wa star-struck bij ontmoeting met Mignolet :mrgreen:
maartendr81
Belofte

Bericht door maartendr81 »

zou ik ook wel zijn als ik een CL-winnaar zou tegenkomen :D
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

Fan van deze jongen! Liet weer wat zien vanavond... Ik probeer morgen wat beeldmateriaal te posten

Edit: https://bsky.app/profile/byronyang99.bs ... sqt52c2k23
macfall
Jeugdspeler

Bericht door macfall »

amai, wat een prestatie, week na week
Tiki Taka
Sterspeler

Bericht door Tiki Taka »

Hoe goed is deze speler ?!
Hopelijk kunnen we hem hierna nog 1 seizoen houden, wordt niet evident.
Pica
Sleutelspeler

Bericht door Pica »

Zou al content zijn dat hij blijft met de winter, wat een niveau haalt die zeg....
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

Artikel over Jashari in HNB:
[spoiler]
Sorry, groten der aarde: waarom een wintertransfer van gegeerde Ardon Jashari voor Club Brugge onbespreekbaar is

Zijn naam staat op het lijstje van meerdere Europese topclubs, maar Ardon Jashari (22) is níét te koop deze winter. Voor Club Brugge is een vertrek van de sterkhouder onbespreekbaar op dit moment en dat is niet onlogisch.

Valerie Van Avermaet
Gisteren om 13:08

Het kan rap gaan in het voetbal, maar voor Ardon Jashari gaat het wel héél snel. Vorig seizoen werd hij nog anoniem zevende in de Zwitserse Super League bij het eerder onbeduidende Luzern. Dit seizoen schittert hij in de Champions League bij Club Brugge alsof hij nooit iets anders heeft gedaan.

Het zorgt ervoor dat steeds meer topclubs zich melden voor zijn diensten. In het verleden stond hij al op de radar van clubs uit een top vijf-competitie en de interesse is de laatste weken en maanden alleen maar toegenomen. Zo wordt ons bevestigd dat hij deze winter effectief opnieuw op het lijstje van meerdere Europese topclubs staat. Onder meer het Italiaanse Atalanta volgt zijn situatie op. Alleen hebben de topclubs één probleem: Jashari is absoluut niet te koop deze winter.

Club Brugge wil de sterkhouder halfweg het seizoen in geen geval kwijt. Daar wordt intern zelfs niet over getwijfeld. Zelf is Jashari voorlopig evenmin bezig met een vroegtijdig vertrek bij blauw-zwart. Hij ligt nog onder contract tot 2028 en zei recent nog in een interview met onze krant dat zijn focus volledig bij Club Brugge ligt. “Ik heb geen carrièreplanning. In het voetbal draait heel veel om de juiste timing. Alles moet goed zitten voor een transfer. Dat was ook de reden waarom ik voor Club Brugge gekozen heb. De club was zo professioneel. Ik heb me mijn keuze nog geen seconde beklaagd.”

Club Brugge heeft omgekeerd ook geen spijt van de keuze voor Jashari. Hij heeft een sleutelrol op het sterke Brugse middenveld en is steeds meer het verlengstuk van trainer Nicky Hayen op het plein. De Zwitser komt geregeld aan de zijlijn tactische vragen stellen aan de T1 als het spel even stilligt en ontpopt zich tot een van de leiders van de ploeg. Intussen krikt hij met elke nieuwe topprestatie in de Champions League zijn marktwaarde nog wat meer op. Ook dinsdagavond tegen Juventus acteerde hij weer op hoog niveau. Er wordt intussen al gewag gemaakt van een prijs van meer dan twintig miljoen euro, terwijl blauw-zwart hem bij Luzern wegplukte voor zes miljoen euro.

Drie bezoekjes van Rigaux
Het is alleszins knap van Club dat het Jashari – die een zomer eerder nog in beeld was bij anderlecht – kon overtuigen. Opnieuw is daarbij de hand van director of football Dévy Rigaux zichtbaar. Hij ging Jashari in het voorjaar van 2024 tot drie keer toe bezoeken in Zwitserland om hem warm te maken voor een overstap van Club Brugge. De laatste maanden is duidelijk geworden waarom Rigaux zoveel moeite heeft gedaan: Jashari blijkt simpelweg een toptransfer.

De Zwitser had een aanpassingsperiode nodig, maar sinds september gaat zijn vorm alleen maar in stijgende lijn. Bij elke goede actie van Jashari gaan de handen van het Brugse publiek de jongste weken steevast op mekaar. Wedstrijd na wedstrijd blijft de middenvelder progressie maken, waardoor de vraag niet is of, maar wel wanneer hij bij een Europese topper belandt. Al zal het dus nog niet voor deze winter zijn. Een transfer is op dit moment écht niet aan de orde voor Club Brugge. Geef ze eens ongelijk…
Plaats reactie