Tiki Taka schreef: ↑15 dec 2025, 11:00
Eindelijk eens een overtuigende helft op de mat gelegd, met goed voetbal.
inderdaad
Ik trek hier nog geen grote conclusies uit. Eerste helft was niet goed, tweede wel overtuigend, maar ook wel tegen de laatste natuurlijk. Stankovic die in de eerste helft in balbezit min of meer de meest rechtse CV was, was niet echt een succes. Werd wel goed gecorrigeerd door Leko.
2 komende wedstrijden zullen wat anders zijn. Komende zondag thuis tegen kwek, waarmee Leko de luxe heeft een hele week te hebben om een aantal zaken bij te sturen. Daarna op 2e Kerst nog de uitmatch op Genk.
Wel goede zaak dat Union punten liet liggen.
Stankovic moest dat onder Hayen zeer dikwijls doen, ik heb dat altijd niet zo goed begrepen.
Maar grote conclusies moeten er inderdaad niet uit getrokken worden (ongeacht de resultaten van de komende 2 matchen). Scorebordjournalistiek en successupporters zullen dat wel doen
Zwakke tweede helft, maar echt onverdiend kun je dit niet noemen.
Efficiënt, dat wel.
En waar is dan die hoerenchance ?
Toch niet dat die ingebeelde penalty niet gefloten wordt ?
Als geen enkele speler van de tegenpartij hands claimt, dan is het meestal ook nooit van zijn leven hands.
Zwakke tweede helft daarentegen, ondanks de 3-5. Moeite met bal vasthouden, veel slordige passen, verdedigende weggevers. Fluit Visser een handspenalty bij 3-4... Leuke individuele goals van Stankovic en Sandra. Het zit mee waar het in het verleden tegen zat.
vanGentmaarvoorClub schreef: ↑26 dec 2025, 15:32
Efficiënt, dat wel.
Als geen enkele speler van de tegenpartij hands claimt, dan is het meestal ook nooit van zijn leven hands.
Voor mij geen penalty … zelfde fase in anderlecht en die ligt 200% zeker op de stip . Tweede helft zijn we gewoon weggespeeld geweest hè. Geraakten zelfs niet meer over de middenlijn , konden de bal niet vasthouden.
vanGentmaarvoorClub schreef: ↑26 dec 2025, 15:32
Efficiënt, dat wel.
Voor mij geen penalty … zelfde fase in anderlecht en die ligt 200% zeker op de stip . Tweede helft zijn we gewoon weggespeeld geweest hè. Geraakten zelfs niet meer over de middenlijn , konden de bal niet vasthouden.
Naar de letter van het reglement is dat inderdaad gewoon penalty.
Het zit inderdaad gewoon mee, penalty tegen had gekund, de verlossen treffer afgeweken binnen. Tegen Antwerp/STVV ging dat allemaal de mist in.
maartendr81 schreef: ↑26 dec 2025, 18:56
Kwam die bal niet van het hoofd van een Genk speler? Dan is het volgens de regels toch geen handspel?
Dat denk ik niet
In dat geval kan ik niet geloven dat Visser eens een keer in ons voordeel heeft gefloten!
De Genkies gingen door de rode erover . Var Haeghe , Blauw zwarten bond ,… K’heb wat mogen horen . En ik dan: zeker geen penalty , allé kennen jullie de regels nu ni … ah just in de Limburg gaat alles wat trager . Wit heet waren ze
Tiki Taka schreef: ↑08 jan 2026, 16:08
Van Den Heuvel gaat daar toch zwaar in de fout in de 1ste helft oefenmatch en die 2de tegengoal moest hij ook pakken, mijn gedacht.
Ik heb voorlopig een vlees noch vis (Horvath-achtig) gevoel bij deze jongen. Het ene moment denk je van 'hij kan wel iets' om even later toch te makkelijk in de fout te gaan. Nu goed, hij is (voorlopig) derde keeper en speelt door omstandigheden, is nog onervaren etc. Ik weet het niet...
“Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion.” - Michael Jordan -
Tiki Taka schreef: ↑08 jan 2026, 16:08
Van Den Heuvel gaat daar toch zwaar in de fout in de 1ste helft oefenmatch en die 2de tegengoal moest hij ook pakken, mijn gedacht.
Ik heb voorlopig een vlees noch vis (Horvath-achtig) gevoel bij deze jongen. Het ene moment denk je van 'hij kan wel iets' om even later toch te makkelijk in de fout te gaan. Nu goed, hij is (voorlopig) derde keeper en speelt door omstandigheden, is nog onervaren etc. Ik weet het niet...
Ik weet vooral dat ik geen grote uitspraken ga doen, aangezien ik van mezelf heb vastgesteld dat ik het potentieel van doelmannen niet altijd goed kan inschatten. Van de Courtois bij Genk bijvoorbeeld zag een kind dat hij een grote carrière tegemoet ging, maar een Senne Lammens bijvoorbeeld heeft mij, de enkele keren dat ik hem aan het werk zag, nooit echt kunnen overtuigen. En kijk waar die nu staat.