wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Sanders
Supersub

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

maartendr81 schreef: 21 jul 2024, 08:56 Ik zou er niet teveel aan tillen. Het seizoen is nog niet eens op gang getrapt. Ten eerste is er hard getraind in de voorbereiding en dat zal zeker nog in de benen zitten. Ten tweede moeten de nieuwe spelers nog hun draai vinden en ten derde was onze verdediging onuitgegeven.
Je zag ook bij beide ploegen dat het de eerste helft niet zuiver was. Het enige verschil was dat Union wel de intensiteit getoond heeft. Tweede helft vond ik veel beter.

Wat betreft Nusa. Vorig jaar vond ik een tegenvaller. En met dat gevoel in het achterhoofd vond ik hem deze wedstrijd positief opvallen. Als je ziet hoeveel fouten er op hem gemaakt werden, dan weet je dat hij gisteren iets goed deed. En als je als arbitrage je verantwoordelijkheid durft nemen dan vallen er spelers met dubbel rood uit dankzij hem. Dat hij niet altijd de juiste keuzes maakt is toch normaal op die leeftijd?

Die arbitrage was dan ook het enige dat mij echt stoorde gisteren. Persoonlijk hecht ik niet zo veel belang aan de supercup. De wedstrijd wordt gespeeld op een moment dat belangrijke is in opbouw naar het seizoen, dan om reeds in vorm te zijn. Maar dat neemt niet weg dat de arbitrage dit au sérieux mag nemen. Die penalty was lachwekkend. En dat werd pijnlijk duidelijk toen Kabangu na het pakken van geel vergeet dat er een bodycsm is en simpelweg van driessche bedankt voor de penalty. Waarop van driessche trouwens nog snel zijn best doet om het te counteren (iets waar de kranten weer stilzwijgend mee omgaan). Bovendien mocht er ook eens ingegrepen worden bij het potige spel van Union. 8 geel kaarten geven maar telkens weigeren om de tweede gele te geven is ronduit belachelijk. Leysen had in minuut 31 al moeten gaan douchen. McAllister mocht doen wat hij wilde en Moris mag na zijn gele kaart nog 40 minuten !!! verder tijd rekken.

Maar swat. Al bij al ben ik toch positief. Naar mijn gevoel hebben we goed ingekocht en zag je toch al positieve dingen. Zoals gezegd, voornamelijk in de tweede helft. Op naar Mechelen zou ik zeggen!
Arbitrage was inderdaad ook nog niet top, ze zullen ook nog moeten toewerken naar hun topvorm voor als het seizoen echt begint. :hurr:
Maar effe serieus, ze waren echt niet goed. Je haalt de perfecte voorbeelden aan hierboven. En de communicatie die je te horen krijgt via die bodycam is vaak lachwekkend en houdt geen steek.

PS: ben eens benieuwd hoe lang onze Belgische scheidsrechters gaan geel trekken voor een speler (die niet aangeduid is voor de match) die komt zagen bij de scheids. Ik geef het een vijftal matchen. Net zoals ze enkele seizoenen geleden de extra tijd gingen optrekken als er veel tijd werd gerokken. In het begin zag je soms 10 minuten extra tijd, om tijdens het seizoen al te hervallen in het klassieke 3 tot 5 minuutjes...
En welke scheids durft een voorbeeld stellen om 2x geel te geven voor een tijdrekkende keeper? Iedere keeper weet dat je daarvoor niet van het veld gestuurd wordt, dus ze blijven voortdoen.
Heretic
Tester

Bericht door Heretic »

CRS006 schreef: 21 jul 2024, 07:34
Sanders schreef: 20 jul 2024, 20:56
Levi schreef: 20 jul 2024, 20:43 Eerste match en het begint weer met de Belgische arbitrage. Waar dat penalty is geen idee..
Dat is toch in geen honderd jaar penalty.

Maar verder toch nog heel veel werk op de plank.
Ons middenveld en aanval komt er niet aan te pas.
Tzolis, Vetlesen en Jutgla onzichtbaar. Nusa maakt het zichzelf weer te moeilijk.
Met moeite een deftige aanval in elkaar gestoken...
Over Vetlesen en Jutgla moet ik u gelijk geven. Ik ben zelfs wat teleurgesteld in Vetlesen. Komt ook beter tot zijn recht op de 10 want eenmaal op de 8 wint hij geen duel meer en de gaten toelopen lukt hem ook niet. Gisteren deed hij letterlijk niets. Geen drive, geen druk, geen pas vooruit en geen actie. We kunnen hopen dat de voorbereiding wat in de benen zat maar ik denk dat hij zijn plek gaat kwijt zijn aan Jashari. Ik vond vorig seizoen al dat hij wat door de mand viel in de echt belangrijke matchen. Gaat het moeilijk krijgen als Jashari de speler gaat zijn die ik denk dat hij is en ook als ze nog eens Delorge binnenhalen …

Jutgla mjah op zich geen slechte spits maar wisselt 1 topmatch af met dan 3 kakwedstrijden. Maakt echt zot veel de verkeerde keuzes. Nu had vandaag ook totaal geen aanvoer imo. Komt zowel door de nonmatch van Nielsen en Vetlesen. Alles van aanvoer van het middenveld moest van Hans komen. Dat kan toch ook niet de bedoeling zijn. Ook de flanken zowel aanval als verdediging waren pover in hun aanvoer.

Tzolis gaat een goeike zijn hoor. Was gwn zijn eerste match en het was onmiddellijk tegen 1/2 hardste teams qua intensiteit van de competitie dat hij moest spelen. Had ook wat pech met de aanvoer. Seys deed zijn best maar viel wat door de mand. Wat mij opviel was dat de looplijnen van Tzolis wel enorm goed zijn. Als hij vertrok was hij wel steeds weg van zijn man , enkel de pas was dan ongelukkig of kwam er gwn niet. Heeft ook heel weinig nodig om te scoren + schuwt het verdedigende werk niet. Wanneer de ploeg op poten staat ( juiste middenveld, de cuyper in zijn rug … Nilsson om voorzetten naartoe te smijten. Komt goed.

Ook Nielsen vond ik pover. Levert wel strijd en is handig in de recuperatie op eigen helft. Maar voetballend te weinig.buiten zijn prachtige trap is het ook steeds pasje breed of achteruit.

De match veranderde onmiddellijk toen Onyedika op het veld kwam. Heeft nog steeds dat nonchalante aan hem maar is een beer, zot goed in de recuperatie t.h.v. Middellijn of hoger en nog belangrijker durft naar voor te spelen met op zich goeie passing. Ik hoop dat hij nog een jaar blijft. Ik denk dat een middenveld Vanaken- Jashari- Onyedika wel eens een schot in de roos kan zijn.

Nusa … nogmaals getoond dat hij over magische voetjes beschikt. Maar opnieuw zonder enig rendement. Ook zijn druk zetten is zwak en meeverdedigen kan ook veel beter. Verliest ook steeds het overzicht. Wil 3/4 man dribbelen. Dan moet je toch weten als je 3/4 man dribbelt dat er ploeggenoten vrij staan ?

Ik blijf erbij als je 30 miljoen voor hem kan krijgen - Strik er rond en weg- Koop dan nog 1/2 flankaanvallers van elk +- 5 miljoen en nog een type spits die we niet hebben ( supersnel) voor 8-10 miljoen. Dan heb je nog 10 miljoen over en heb je 3 nieuwe aanwinsten bij. Koop dan nog met die overige 10 miljoen Delorge en Siquet en je hebt 5 spelers en uw ploeg is AF voor nr 20 binnen te halen, mee te doen voor de beker en Europees weer iets te tonen.

Ook hopelijk nog Skov voor een jaar bij ons.
Nagels en koppen makker . Zat jij maar in het sportieve departement van Club. Vrees echter dat er geen 8 meer gaat komen en ook geen 2 meer en geen snelle spits.
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

Hayen in HNB na de supercup:
[spoiler]
“Misschien al grote woorden zo vroeg op het seizoen, maar...”: Club Brugge-trainer Nicky Hayen meteen streng na nederlaag in Supercup

Club Brugge is het nieuwe seizoen begonnen met een valse noot door de 1-2-nederlaag in de Supercup tegen Union. “Er gaat geen alarmbelletje af, maar ik heb toch een bezorgdheid geuit in de kleedkamer”, was trainer Nicky Hayen al meteen streng voor zijn spelersgroep.

Valerie Van Avermaet
Gisteren om 07:28

De spelers van Club Brugge stonden ondanks een goede voorbereiding nog niet helemaal op scherp in de Supercup tegen Union. Trainer Nicky Hayen daarentegen wel. Blauw-zwart verloor pas voor de tweede keer met hem als coach, maar het was vooral de manier waarop die Hayen stoorde. En dat liet hij na de wedstrijd duidelijk merken. “Er gaat geen alarmbelletje af, maar er is wel een bepaalde bezorgdheid over de eerste 60 minuten. Die heb ik ook in de kleedkamer gedeeld. Elke speler moet in de spiegel kijken. Dat zijn misschien al grote woorden zo vroeg op het seizoen, maar we willen er dit keer vanaf de start staan. Dit was een gemiste kans”, reageerde hij scherp.

Het spelniveau van de landskampioen bleef het overgrote deel van de wedstrijd tot onvrede van Hayen ondermaats. Club Brugge maakte veel technische fouten en hanteerde vooral een te traag tempo om Union uit verband te spelen. Het oogde allemaal wat te passief. “De manier waarop we intensiteit of beter geen intensiteit gebracht hebben, baart mij zorgen”, ging Hayen voort. “Het was te weinig. We hebben te statisch en te traag gespeeld om een ploeg die gretiger was dan wij te verslaan. Dat moeten we onszelf aanwrijven. We moeten dreigender zijn.”

Voorin lukte het inderdaad maar moeizaam om kansen bij elkaar te voetballen, maar ook achterin was het nog zoeken naar automatismen. In de verdediging moeten De Cuyper, Ordonez, Meijer en Sabbe er nog bij komen na vakantie/blessures en ook Skov Olsen, Jashari en Skoras ontbraken nog. Maar dat wilde Hayen niet als excuus gebruiken.

De jonge backs Seys en Et-Taibi maakten hun debuut op het hoogste niveau, terwijl ook nieuwkomer Zaïd Romero zijn eerste officiële minuten voor blauw-zwart maakte. Seys voetbalde met lef en toonde dat hij veel potentieel heeft. Et-Taibi was nog meer zoekende. Romero kende dan weer een ongelukkig debuut door een snelle gele kaart wegens protest -vanaf dit seizoen mogen enkel de kapiteins nog in discussie gaan met de scheidsrechter- en hij veroorzaakte ook een lichte penalty. “Ze hebben het goed gedaan, maar het was nog wat zoeken”, gaf ook Brandon Mechele aan. “We stonden niet altijd even goed. Soms moesten we wat meer doorschuiven of schoof de verkeerde persoon door, waardoor Union er gemakkelijker uit kwam. Hopelijk zijn we snel weer op volle kracht.”

Club Brugge kwam uiteindelijk in de eerste helft al op achterstand tegen Union na een lichte penalty. De tweede goal van Union kwam er vroeg in de tweede helft na een vrije trap van Cameron Puertas. “Tja, twee keer een stilstaande fase”, zag Hayen nog een werkpunt. “Ik heb de beelden van de penalty nog niet herbekeken, maar het duurt ongeveer vijf minuten voor een beslissing genomen wordt. Dan zal het wel een lichte penalty zijn, maar eigenlijk wil ik mij er niet over uitspreken.”

Club Brugge heeft zo wel nog wat werk richting competitieopener vrijdag tegen KV Mechelen. “Maar geen enkele ploeg is nu al klaar”, nuanceerde Hayen uiteindelijk wel. “Ik wil vooral voortbouwen op de laatste 30 minuten. Die moeten we langer volhouden. We mogen ons niet blind staren op het eerste uur. Toen creëerden we veel te weinig kansen. Daar gaan we de komende week keihard aan werken. De wisselspelers kwamen gretig in en maken mee het verschil, maar iedereen moet gewoon 100% zijn. Pas dan zullen we het echte Brugge zien. Tegen KV Mechelen moeten we starten zoals het laatste halfuur.”

Vorig seizoen startte Club Brugge met een gelijkspel tegen KV Mechelen aan de competitie, nu wil blauw-zwart de verloren Supercup doorspoelen met een zege.
leem
A-kern

Bericht door leem »

Het blauw van de truitjes wordt precies met het jaar lichter, en nu met castore gaat het al helemaal richting fluo-blauw, het lijkt zelfs op AA Gent-blauw. Dat kan toch echt niet de bedoeling zijn.
Sanders
Supersub

Bericht door Sanders »

leem schreef: 23 jul 2024, 17:33 Het blauw van de truitjes wordt precies met het jaar lichter, en nu met castore gaat het al helemaal richting fluo-blauw, het lijkt zelfs op AA Gent-blauw. Dat kan toch echt niet de bedoeling zijn.
Het blauwe broekje vind ik trouwens ook niet geslaagd.
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 23 jul 2024, 17:53
leem schreef: 23 jul 2024, 17:33 Het blauw van de truitjes wordt precies met het jaar lichter, en nu met castore gaat het al helemaal richting fluo-blauw, het lijkt zelfs op AA Gent-blauw. Dat kan toch echt niet de bedoeling zijn.
Het blauwe broekje vind ik trouwens ook niet geslaagd.
Ook niet zo'n fan van. Anderzijds ook niet de eerste keer in onze geschiedenis, zie bijvoorbeeld deze 'Assubel'-outfits:

Daar was de blauwtint trouwens ook helemaal anders
Sanders
Supersub

Bericht door Sanders »

Tiki Taka schreef: 26 jul 2024, 08:12 Welke basiself verwachten jullie vanavond en vooral welke nieuwkomers zouden al starten?
Ik vermoed dat Romero, Tzolis en Siquet meteen al zullen mogen beginnen aan de match.

Mijn vermoedelijke elf ; Mignolet, De Cuyper, Romero, Mechele, Siquet, Onyedika, Vetlesen, Vanaken, Tzolis, Nusa, Jutgla
Ik denk dat je er niet ver naast zal zijn.
En als we een gunstige tussenstand hebben op minuut 70, zullen we Skov, Jashari, Nillson en Skoras te zien krijgen afhankelijk van hun conditioneel niveau. Nielsen als obligatoire invaller omdat hij gepasseerd is en omdat Vetlesen nooit een match uitspeelt.
Ik ben, ondanks het flauwe eerste uur vorige week, toch weer gezond enthousiast voor de match.
maartendr81
Belofte

Bericht door maartendr81 »

zou er niet eerder voor Spilleers gekozen worden? Volgens mij kan het niet bevorderlijk zijn als je geen woord Engels spreekt.
Levi
A-kern

Bericht door Levi »

Als je onze bank ziet vandaag. Geen enkele club in België met zo’n weelde.
macfall
Jeugdspeler

Bericht door macfall »

Levi schreef: 26 jul 2024, 19:33 Als je onze bank ziet vandaag. Geen enkele club in België met zo’n weelde.
Tzijn de punten die tellen :o
Levi
A-kern

Bericht door Levi »

macfall schreef: 26 jul 2024, 22:11
Levi schreef: 26 jul 2024, 19:33 Als je onze bank ziet vandaag. Geen enkele club in België met zo’n weelde.
Vreemde wissel aan de rust. Zijn controle centraal compleet kwijt.
macfall
Jeugdspeler

Bericht door macfall »

Levi schreef: 26 jul 2024, 22:14
macfall schreef: 26 jul 2024, 22:11
Vreemde wissel aan de rust. Zijn controle centraal compleet kwijt.
Ik veronderstel ofwel lichte blessure
GraspopperFCB
Jeugdspeler

Bericht door GraspopperFCB »

Dat kan toch niet anders dan lichte blessure van onyedika… daarna controle zo goed als weg. Het zat alweer niet mee.. hetzelfde gevoel als vorige week. Maar ik verwacht toch net dat beetje meer ondanks de korte inpassing van sommige spelers.
Levi
A-kern

Bericht door Levi »

GraspopperFCB schreef: 26 jul 2024, 22:42 Dat kan toch niet anders dan lichte blessure van onyedika… daarna controle zo goed als weg. Het zat alweer niet mee.. hetzelfde gevoel als vorige week. Maar ik verwacht toch net dat beetje meer ondanks de korte inpassing van sommige spelers.
Sonck had het hele tijd over kansen genoeg maar hoeveel ballen heeft keeper effectief moeten pakken?
Sanders
Supersub

Bericht door Sanders »

Levi schreef: 26 jul 2024, 22:46
GraspopperFCB schreef: 26 jul 2024, 22:42 Dat kan toch niet anders dan lichte blessure van onyedika… daarna controle zo goed als weg. Het zat alweer niet mee.. hetzelfde gevoel als vorige week. Maar ik verwacht toch net dat beetje meer ondanks de korte inpassing van sommige spelers.
Sonck had het hele tijd over kansen genoeg maar hoeveel ballen heeft keeper effectief moeten pakken?
We hadden veel druk, maar De Wolf stond absoluut niet in een schietkraam. KVM zakte diep in maar het was absoluut niet pompen of verzuipen bij die mannen.
Tweede thuismatch op rij toch met een teleurgesteld gevoel afgesloten. Gezien onze matchen voor de interlandbreak is het weeral van moeten.
In plaats van zelf eens met een momentum het seizoen te starten, geven we het momentum mogelijks weeral aan andere ploegen...
Plaats reactie